فونیکسریمکسبهتام

ثبات قیمت در خودروهای وارداتی

دنده معکوس تندر و ۲۰۶ در بازار خودرو

عصر خودرو- هوای این روزهای بازار خودرو همچنان سرد است؛ سرمایی از جنس رکود که ماه هاست به میهمانی بازار آمده و گویا به این زودی‌ها قصد رفتن ندارد.

دنده معکوس تندر و ۲۰۶ در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد،نلاین، آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هرچند تعطیلات اخیر به نوبه خود بر کاهش تقاضا در بازار خودرو تاثیر داشته، اما رکود بازار قصه‌ای جدا دارد و ریشه‌اش را باید را در افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مشتریان و البته خوش بینی به آینده (ارزان شدن خودرو‌ها و ورود محصولات جدید پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران) جستجو کرد. با وجود این رکود اما هستند خودروهایی که دنده معکوس کشیده و افزایش قیمت را طی هفته گذشته تجربه کرده‌اند، افزایشی البته محدود. به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، کمیاب شدن برخی خودرو‌ها از جمله پژو 206 سبب بالا رفتن قیمت آن‌ها شده است.

    با این حال فضای کلی بازار از تثبیت قیمت‌ها حکایت دارد و نه تنها خودروهای داخلی (به جز آن چند مورد)، بلکه وارداتی‌ها نیز تغییر قیمتی خاصی را به خود ندیده‌اند. پیش بینی فعالان بازار این است که خرید و فروش خودرو احتمالا طی هفته‌های پایانی سال رونقی نسبی را به خود خواهد گرفت و آن زمان اگر تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نباشد، قیمت‌ها روندی صعودی را به خود خواهند گرفت.

    206 و تندر گران شدند
    سری اما به بازار بزنیم و ببینیم قیمت خودرو‌ها به چه شکل است. به روایت نمایشگاه داران خودرو پایتخت، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 200 هزار تومانی خودروی موردنظر در هفته‌ گذشته حکایت می‌کند. پژو 206 صندوقدار در مدل V8 نیز که با افزایش قیمت 100 هزار تومانی مواجه شده، در حال حاضر 37 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.

    از سوی دیگر اما پژو 405 که این هفته تثبیت قیمت داشته، هم اکنون 28 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند نیز 30 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد. دیگر محصول بازار خودرو کشور به نام رانا نیز در هفته گذشته تغییری به خود ندیده و در حال حاضر 32 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رود. فعالان بازار اما در مورد دنا نیز عنوان می‌کنند که این خودرو هم اکنون 41 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. هفته گذشته اما در قیمت تیبا نیز تغییری ایجاد نشد و این خودرو با‌‌ همان قیمت 23 میلیون و 900 هزار تومان خود به فروش رفت. اما در حال حاضر برای خرید مدل 111 پراید نیز باید 20 میلیون و 300 هزار تومان هزینه کرد و این در شرایطی است که پراید 131 نیز همچنان 19 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    سری هم اما به تندر90 بزنیم، خودرویی که در مدل‌های پارس تندر و E2، با افزایش قیمت مواجه شده است. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، پارس تندر در حال حاضر قیمتی برابر با 38 میلیون و 650 هزار تومان دارد که این موضوع از افزایش قیمت 150 هزار تومانی آن طی هفته گذشته حکایت می‌کند. همچنین تندر E2 نیز که 200 هزار تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر 38 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

    از بازار تندر90 مدل اتومات هم خبر می‌رسد که این خودرو در هفته گذشته تثبیت قیمت داشته و همچنان با قیمتی معادل 47 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. تندر جزو خودروهای کم تیراژ داخلی به شمار می‌رود و دلیل افزایش قیمت آن نیز به متعادل نبودن عرضه و تقاضا مربوط می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو