فونیکسریمکسبهتام

خودروبرقی و هیبریدی (۱۶۲)

چالش فرانسه برای عرضه خودرو برقی ارزان

عصر خودرو- در پی برگزاری نشست تغییرات آب و هوایی پاریس موسوم به «کُپ ۲۱» به نظر می‌رسد فرانسه مصمم شده با ترویج محصولات دوستدار محیط زیست برای مقابله با آلایندگی دی اکسید کربن دست بکار شود و در این راستای طرحی برای ساخت یک خودروی برقی بسیار ارزان اعلام کرده است.

چالش فرانسه برای عرضه خودرو برقی ارزان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه اظهار کرده است دولت شرکتها را تشویق خواهد کرد یک خودروی برقی پایین هفت هزار دلار طراحی کنند که گزینه بسیار ارزانی در مقایسه با مدلهای تسلا خواهد بود.

    قیمت جدیدترین مدل تسلا با نام "مدل 3" که در مارس سال 2016 به بازار عرضه خواهد شد، حدود 35 هزار دلار است که حدود پنج برابر بالاتر از قیمت چنین خودرویی به حساب می‌آید.

    بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی فرانسوی "20 مینوت"، به نظر می‌رسد فرانسه برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها برای تولید یک خودروی برقی ارزان راه‌کاری را پیدا کرده که شامل استفاده از باتریهای قابل تعویض است.

    طبق طرح فرانسه، این خودرو به جای باتریهای توکاری که مالک خودرو می‌تواند آنها را در خانه یا جایگاههای ویژه شارژ کند، باتریهای قابل تعویض خواهد داشت که به راننده امکان می‌دهد باتریهای خالی را در مکانهای ویژه در سراسر کشور تعویض کند. این ایده پیش از این مورد بهره برداری قرار گرفته و یک شرکت اسکوتر برقی تایوانی چنین نوآوری را در بعضی از بازارها داشته است.

    بعضی از شرکتها در حال حاضر برنامه‌های کرایه برای خودروهای برقی عرضه می‌کنند تا قیمت بالای آنها را به نحوی جبران کنند زیرا حتی ارزان‌ترین خودروهای برقی هم به دلیل هزینه‌های بالای باتری، همچنان گران هستند.

    اگرچه همه این موارد به شکل تئوری فوق العاده به نظر می‌رسند معلوم نیست خودروی برقی 7 هزار دلاری فرانسه به واقعیت می‌پیوندد یا کدام شرکت آن را تولید خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو