فونیکسریمکسبهتام

امدادرسانی به ۱۵۰۰ خودرو گرفتار در برف در اذربایجان غربی

عصر خودرو- مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرد: درپی بارش سنگین برف، کولاک شدید و بسته شدن تعدادی از جاده های استان، به یک هزارو۵۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف امدادرسانی و یک هزارو ۵۰۰ مسافر اسکان اضطراری داده شدند.

امدادرسانی به ۱۵۰۰ خودرو گرفتار در برف در اذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، امیرعباس جعفری  افزود: طی دیشب و بامداد امروز امدادگران هلال احمر و اعضای ستاد مدیریت بحران استان به پنج هزار نفر از سرنشینان خودروها و مسافران در راه مانده امدادرسانی کردند و با تلاش همه نیروها حادثه ناگوار و تصادف فوتی در استان رخ نداد.
    وی اظهار کرد: نیروهای هلال احمر از عصر دیروز تا صبح امروز 300 بطری آب معدنی، یک هزار تخته پتو، 550 قوطی کنسرو و 170 کیلوگرم خرما در میان مسافران در راه مانده در مسیرهای جاده ای استان توزیع کردند.
    وی با اشاره به حضور 150 نفر از عوامل امدادرسان هلال احمر طی دو روز گذشته در مسیرهای جاده ای استان ادامه داد: همچنین طی دیروز و دیشب شش نفر از مادران باردار نیز که جزو مسافران خودروهای عبوری بودند، با تلاش امدادگران هلال احمر به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.
    وی بیان کرد: جاده دارلک به سه راهی محمدیار در مسیر جاده ارومیه به مهاباد که از عصر دیروز بسته شده بود، با تلاش راهداران و عوامل هلال احمر ساعت چهار صبح امروز باز شد و تردد در این مسیر به علت یخبندان با کندی جریان دارد.
    وی اضافه کرد: هم اکنون تمامی مسیرهای جاده ای استان باز است و تردد در آنها به کندی جریان دارد.
    جعفری اضافه کرد: با وجود متوقف شدن بارش برف و باز بودن همه جاده های اصلی استان، مسیرهای جاده ای شهرستان های ارومیه، اشنویه، نقده، مهاباد، سردشت، پیرانشهر و تکاب و شاهین دژ لغزنده بوده و تردد در آنها با کندی جریان دارد.
    وی با اشاره به آمادگی کامل اداره کل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی برای امداد رسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی اضافه کرد: به علت تداوم بارش برف، لغزندگی سطح جاده ها و کولاک، شهروندان از تردد غیرضروری به خصوص در جاده های بین شهری خودداری کرده و در خودروهای خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
    وی بیان کرد: همه عوامل و تجهیزات امدادرسانی و راهداری استان برای مدیریت شرایط جوی کنونی بسیج شده و تمام عوامل مرتبط در این امر نیز در آماده باش کامل قرار دارند.
     بارش برف در سطح استان آذربایجان غربی متوقف شده ولی کولاک و یخبندان شدید موجب کندی تردد در مسیرهای جاده ای در مناطق مختلف آذربایجان غربی شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو