فونیکسریمکسبهتام

جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار؛

روایت حال و روز این روزهای بازار خودرو

تا عید خبری از رونق نیست

عصر خودرو- اگرچه سروکله اولین سری از خودروهای اعتباری با وام ۲۵ میلیون تومانی از چند روز دیگر در بازار پیدا می‌شود اما فعالان بازار می‌گویند رکود بازار خودرو سخت‌تر شده و حداقل تا عید خبری از رونق نیست.

روایت حال و روز این روزهای بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، بازار خودرو مدت‌ها است که زمستان را تجربه می‌کند. روزهای زیادی است که فعالان بازار خودرو، ساعت‌های کاری خود را در رکود و بی‌خبری سپری می‌کنند. پشت دخل می‌نشینند، روزنامه می‌خوانند و گاهی هم نگاهی به خیابان‌ها می‌اندازند تا بلکه یخ خرید و فروش خودرو در بازار آب شود و آنها هم بتوانند کاسبی خود را داشته باشند. 

    آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، در این سرمای سخت زمستانی رکود، آه از نهادشان برآمده و حتی سیاست‌های دولت هم نتوانسته است اندکی کسب و کارشان را رونق دهد. حال همه منتظرند خودروهایی که دولت در طرح فروش اعتباری با وام 25 میلیون تومانی داده، روانه بازار شوند و شاید هم بتوانند به صورت قولنامه‌ای خرید و فروش شوند و در این میان با انجام معامله‌ای، فعالان بازار هم کسب روزی کنند.

    اکنون بازار خودرو، روزهای سختی را در پیش رو دارد و فعالان بازار هم می‌گویند که به این زودی‌ها امیدی به باز شدن قفل خرید و فروش ندارند. یکی از فعالان صنعت خودرو در این رابطه  می‌گوید: بازار مدت‌ها است که در رکود به سر می‌برد و بنگاه‌های معاملات خودرو، دیگر صرفه اقتصادی ندارند. البته بسیاری از آنها تلاش می‌کنند تا بتوانند با فروش خودروهای نو و جدیدی که به زودی روانه بازار می‌شوند، مشتریانی را جلب کنند.

    او می‌افزاید: بازار کشش فروش خودروهای قدیمی را ندارد و تنها در روزهایی که دولت برای ارایه وام 25 میلیون تومانی خودرو، ثبت‌نام انجام می‌داد، اندکی به بازار مراجعه می‌کردند تا خودروی خود را بفروشند و بتوانند در این طرح شرکت کنند؛ در همان روزها بود که بازار اندکی رونق داشت اما به هرحال اکنون باز هم روزهای سرد بازار بازگشته است و به نظر هم نمی‌رسد که به این زودی‌ها بتوان امید داشت که بازار معاملات خودروها، رونق به خود ببیند.

    این فعال بازار خودرو می‌گوید: منتظریم که فروش خودروهای جدید از سوی خودروسازان آغاز شود و با ثبت نام این خودروها که اعلام هم شده تحویل آنها 30 روزه است، بتوانیم مردم را ترغیب به خرید و فروش کنیم. در عین حال، مردم گاهی مراجعه می‌کنند و در مورد این خودروها سئوال می‌کنند، همین دلگرم کننده است و شاید در روزهایی که این خودروها روانه بازار شوند، بتوان اندکی رونق را شاهد بود.

    این گفته فعالان بازار خودرو در شرایطی است که مردم هم چشم انتظار ورود مدل‌های جدیدی از خودروها هستند تا با توجه به ورود آنها به بازار، تصمیم بگیرند. برخی هم این تصور را دارند که شاید قیمت با ورود خودروهای جدید، کاهش یابد و این امر، خرید را برای آنها به صرفه کند. به هرحال تا زمانی که این اتفاق رخ دهد، حداقل بیش از یک ماه دیگر زمان لازم است و باید منتظر بود و دید که چه عکس العملی از سوی مردم در بازار خودرو رخ خواهد داد.

    البته برخی از فعالان بازار هم پیش بینی می‌کنند تا بهمن ماه که کارمندان و کارگران، عیدی‌های خود را دریافت می‌کنند، خبری از رونق معاملات نیست و اگر هم قرار باشد کسی خودرو بخرد یا خودرو بفروشد، بالاخره در آن زمان منابع مالی بیشتر است و ممکن است که رونق بیشتر باشد. 

    اکنون که قیمت در بازار خودرو نسبت به هفته‌های گذشته، بدون تغییر بوده و بنابراین همین امر سبب شده است که ثبات قیمت نسبت به هفته‌های گذشته به چشم بخورد، ضمن اینکه با اعلام ورود برخی خودروهای جدید، قیمت برخی از انواع خودروها در بازار کاهش داشته است و به دلیل نزدیکی قیمت به نرخ خودروهای تازه وارد، مردم ترجیح می دهند که خودروهای جدید را بخرند.

    جزئیات قیمت انواع خودرو در بازار

    هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو 206 تیپ دو در بازار آزاد 32 میلیون و 900 هزار تومان، پژو 206 تیپ پنج 34 میلیون تومان، پژو 206 صندوقدار V8 معادل 37 میلیون و 100 هزار تومان، پژو 405 GLX معادل 28 میلیون و 600 هزار تومان است.

    همچنین هر دستگاه پژو 405 SLX نیز 30 میلیون و 500 هزار تومان، پژو پارس دوگانه سوز 38 میلیون تومان، سمند LX معادل 26 میلیون و 600 هزار تومان، سمندEF7 معادل 29 میلیون و 900 هزار تومان است.

    هر دستگاه خودرو دنا در بازار آزاد به قیمت 41 میلیون و 600 هزار تومان، رانا به قیمت 31 میلیون و 300 هزار تومان، رنو تندرE1 دو ایربگ 34میلیون و 350 هزار تومان، تندر E2 دو ایربگ 37 میلیون و 350 هزار تومان و رنو کپچر 109 میلیون تومان معامله می‌شود.

    قیمت هر دستگاه پراید 111 در بازار آزاد 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 132 معادل 20میلیون و 100هزار تومان، پراید 141 معادل 18 میلیون تومان و تیبا یورو4 نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان است.

    قیمت هر دستگاه تیبا هاچ بک معادل 27 میلیون تومان، کیا سراتو دنده ای 70میلیون و 900 هزار تومان و برلیانس H320 دستی نیز 45 میلیون و 800 هزار تومان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو