فونیکسریمکسبهتام

مسئولان در صدد پاکسازی مسیرحادثه

ابهامات رالی کویر زاهدان

عصر خودرو- حواشی برگزاری رالی کویر زاهدان و اظهارات ضدو نقیض در این رابطه ضمن اینکه فرصت هماهنگی را از مسئولان ورزش گرفته به نظر می رسد عده ای را بر آن داشته تا مسیر منتهی به مرگ«مریم رضوانی» را پاک کنند.

ابهامات رالی کویر زاهدان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، اظهارنظرهای مختلف از سوی مسئولان ورزش استانی و فدراسیون ملی موتورسواری و اتومبیلرانی آن‌قدر ضدونقیض است که تعجب همگان را به همراه داشته و به نظر می رسد این مسئولان سعی در پاکسازی مسیر این حادثه دارند.

    اظهارات مسئولان زاهدانی

    در حالیکه فرماندار زاهدان پیش از این در گفت و گو با مهر بیان کردکه برای برگزاری این مسابقه در تاریخ 10 دی‌ماه مکاتبه شده بود اما به‌یک‌باره تصمیم به برگزاری آن‌یک ماه زودتر و آن‌هم بدون هماهنگی شد و از سوئی گزارش فرمانداری و نهادهای امدادی مبنی در درخواست کمک به مریم رضوانی که دچار حادثه رانندگی شده بود همگی حکایت از ساعت برگزاری این رقابت در روز چهارشنبه مصادف با اربعین حسینی دارد اما مسئولان موتورسواری و اتومبیلرانی مدعی عدم برگزاری این رقابت ورزشی در ایام اربعین حسینی هستند.

    روز اربعین هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده/ کویر نوردی شخصی بوده است

    مسئول رالی‌های بین‌المللی فدراسیون اتومبیلرانی در همین رابطه و بر خلاف ادعاهای مسئولان سیستان و بلوچستان مدعی است: روز اربعین هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده و سانحه تصادف کاملا شخصی بوده است.

    حسین نبوی مسئول رالی‌های بین‌المللی در گفت و گو با یکی از رسانه‌های مدعی شد که حادثه‌ای که منجر به فوت یکی از رانندگان بانو و هم‌وطنمان شد به‌صورت شخصی بوده است.

    وی افزود: قضیه ازاین‌قرار بود که چهار ماشین از تهران و دو ماشین از زاهدان قصد داشتند، به‌صورت گروهی از کویر لوت بگذرند و خانم  رضوانی نیز یکی از رانندگان خوب کشورمان نیز در این جمع حضور داشت.

    نبوی می‌گوید: در این حین بود که اتومبیل وی موقع برگشت دریکی از قیف‌ها گیر می‌کند و چون کمربند نبسته بود به بیرون پرتاب و خودرو خودش از روی وی رد می‌شود که البته وی ظاهرا چندساعتی زنده بوده ولی به دلیل کمبود امکانات شب در کویر مانده و جان خود را ازدست‌داده است.

    اظهارات ضد و نقیض

    اظهارات حسین نبوی مسئول رالی‌های بین‌المللی در حالی است که رئیس هیئت اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان تأکید می‌کند که برای تأمین امنیت این گروه مکاتبات لازم با نیروی انتظامی منطقه صورت گرفت و دو خودرو از سوی هیئت استان با این گروه همراه بودند.

    ریس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان روز شنبه هفته جاری در گفت وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: برنامه‌های کویر نوردی در رشته اتومبیلرانی همواره در طول سال به‌صورت آزاد در مناطق کویری این استان و استان‌های هم‌جوار برگزار می‌شود.

    محمد توسلی کیا اظهار داشت: در حاشیه اجرای این برنامه‌ها چند روز قبل بی‌دقتی و نبستن کمربند ایمنی جان یک نفر از شرکت‌کنندگان در همایش یک‌روزه اتومبیلرانی کویر در منطقه نصرت‌آباد سیستان و بلوچستان را گرفت.

    وی تأکید کرد: برای تأمین امنیت این گروه مکاتبات لازم با نیروی انتظامی منطقه صورت گرفت و دو خودرو از سوی هیئت استان با این گروه همراه بودند.

    وی در تشریح حادثه فوت یکی از اتومبیلرانان گفت: مریم رضوانی به همراه دیگر اعضای گروه در مسیر برگشت از دل کویر برای رسیدن به جاده اصلی زاهدان- کرمان بودند که تصمیم وی برای بالا رفتن از مسیر ماسه‌بادی حادثه‌آفرین شد.

    این مقام ورزشی افزود: به گفته همراه مریم رضوانی، وی به دلیل نبستن کمربند ایمنی در حین بالا رفتن از رمل ماسه‌بادی از داخل خودرو به بیرون پرت شد و حدود 10 دقیقه بعد جان خود را از دست داد.

    رازهای نهفته در مرگ مریم رضوانی

    مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز روز شنبه، یک روز پس از انتشار گزارش خبرگزاری مهر در خصوص وقوع این اتفاق در گفت و گو با یک رسانه دولتی اعلام کرد که این همایش رالی آزاد با هماهنگی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی سیستان و بلوچستان به‌صورت یک‌روزه قبل از مراسم اربعین برگزار شد که متأسفانه یکی از شرکت‌کنندگان به نام مریم رضوانی در مسیر برگشت از کویر به جاده اصلی کرمان جان خود را از دست داد.

    حسین ثوری خطاب به برخی سایت های اینترنتی و رسانه‌های ارتباط‌جمعی گفت که از رسانه‌های ارتباط‌جمعی انتظار است بر اساس رسالتی که بر عهده‌دارند با رعایت کامل امانت‌داری و به‌دوراز هرگونه گرایشی پس از دریافت نظرات افراد و دستگاه‌های متصدی و مرتبط با موضوع و همچنین به دست آوردن واقعیت‌ها به انتشار اخبار اقدام کنند.

    تذکر نماینده مردم زاهدان

    سرپرست فدراسیون اتومبیلرانی ایران نیز در واکنش به تذکر نماینده مردم در زاهدان در مجلس شورای اسلامی که دیروز در صحن علنی مجلس بیان شد بابیان اینکه تمامی مسابقاتی که تحت نظر این فدراسیون برگزار می‌شود، مجوزهای لازم رادارند، گفت: هیچ مجوزی از سوی فدراسیون و هیئت استانی برای تور کویر نوردی 10 آذرماه صادر نشده بود و این تور کامل شخصی و خانوادگی بوده است. 

    به گزارش سایت این فدراسیون، مهدی مبینی گفت: پس از رخ دادن این حادثه همراهان وی با هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان زاهدان تماس می‌گیرند و درخواست کمک می‌کنند که این هیئت به یاری آن‌ها می‌شتابد.

    سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیل‌رانی بابیان این‌که هر مسابقه‌ی رالی اعم از خانوادگی و گروهی بر اساس مقررات خاص خود برگزار می‌شود و تمامی تدابیر امنیتی برای حفظ جان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌شود، افزود: ما برای برپایی هر مسابقه‌ای با نهادهای نظارتی مکاتبه می‌کنیم تا به لحاظ امنیتی مشکلی برای شرکت‌کنندگان پیش نیاید.

    اظهارات ضدونقیض مسئولان به اعتقاد کارشناسان جامعه‌شناسی و ارتباطات تداعی دو نوع رویکرد مشخص برخی مسئولان در قبال رسانه‌ها و افکار عموم است،دسته‌ای از مسئولان که تاکتیک «سکوت و گریز از رسانه‌ها» را در دستور کاردارند و  افرادی که سیاست«بازی با رسانه‌ها و افکار عمومی» را در پیش‌گرفته‌اند تا شاید رمزهای نهفته مرگ مریم رضوانی همچنان پنهان بماند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو