فونیکسریمکسبهتام

مهم‌ترین نکاتی که برای خرید پژو ۴۰۵ دست‌دوم باید بدانید

۴۰۵ جـوان نخرید

عصر خودرو: بیش از ۲ دهه است که پژو ۴۰۵ در بازار ما حضوری قدرتمند دارد و محصولات مختلفی از آن مشتق شده است. اما هنوز افراد زیادی هستند که خرید یک ۴۰۵ ساده را نسبت به مشتقاتش نظیر انواع سمند و پارس ترجیح می‌دهند. با توجه به گرم شدن بازار دست دوم‌ها در این روزها، اگر خواهان یک ۴۰۵ کارکرده باشید، باید به چه نکاتی توجه کنید؟

۴۰۵ جـوان نخرید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در فرآیند خرید هر نوع خودرو دست دومی همواره وضعیت سلامت بدنه و شاسی خودرو را بررسی کرده و حتما از کارشناس و یا صافکار ماهر مشورت بگیرید. اتاق 405 برای دوران خودش ضربه‌پذیری قابل قبولی دارد اما در مقیاس با استانداردهای امروزی نمونه‌ای ضعیف است. نقطه ضعف آن شامل آسیب‌پذیری ورق سینی صندوق در ضربه از پشت است که به سرعت جمع شده و ستون‌ها را نیز دچار تابیدگی می‌کند. در برخوردهای از جلو نیز سرشاسی‌های آن به سادگی از فرم خارج می‌شود. نکته‌ای که باید در خصوص برخوردهای جلوی 405 در نظر بگیرید شکستن سینی کامپوزیتی جلوی 405 است که مجموعه فن و رادیاتورها و چراغ‌های جلو روی آن سوار شده است. نمونه فابریک کارخانه این سینی کیفیت ساخت مطلوبی داشته و برچسب‌های هشدار فابریک و هولوگرام‌ها روی آن موجود است ولی نمونه‌های تعویضی کیفیت قالب‌گیری بسیار پایینی دارند و برچسب‌های آن ممکن است با نوع خودرو مطابق نباشد. سینی تعویضی حکایت از سابقه تصادف از جلو دارد. وجود مشکل در شاسی 405 به صورت لاستیک‌سایی شدید و انحراف بروز می‌کند که توسط تعمیرکار خبره به سادگی قابل تشخیص است.
    پژو 405 با چهار مدل پیشرانه در بازار بسته به مدل موجود است که مدل‌های 2000 سی‌سی و 1600 GL متعلق به دهه 70 و نمونه‌های سالم و کم‌کارکرد آن کمیاب است.
    عمده مدل‌ها مجهز به پیشرانه معروف XU7 هستند و مدل‌های 1600 TU5 نیز شامل مدل‌های SLX هستند.  نکته‌ای که در خصوص پیشرانه XU7 پژو باید در نظر داشت این است که حتما از سالم بودن واشر سرسیلندر و تسمه تایم آن اطمینان حاصل کنید.
    در صورت لزوم حتی پس از خرید خودرو جهت اطمینان بیشتر تسمه تایم را تعویض کنید تا نگرانی‌ای از این بابت وجود نداشته باشد. موتور XU7 تعمیر شده علاقه زیادی به روغن‌سوزی دارد و در صورت سوختن واشر سرسیلندر هم شاهد علائم مشخص آن نظیر دود سفید با بوی ضد‌یخ و مخلوط شدن آب و روغن خواهید بود. حتی توصیه می‌شود جهت اطمینان از عدم  تراشکاری موتور، یکبار از آن به کمک یک تعمیرکار خبره تست کمپرس بگیرید. مدل‌های بالاتر 405 (عموما 90 به بالا) اکثرا در ناحیه سنسور اکسیژن و گیربکس مشکل دارند و ممکن است که نیاز به تعمیر پیدا کنند.
    در خصوص خرید 405‌های دوگانه‌سوز دقت بیشتری به عمل آورید که سیستم CNG آن فابریک کارخانه بوده و یا اصولی نصب شده باشد و مشکلی از نظر نشتی نداشته باشد.
    توصیه می‌کنیم بیشتر سراغ مدل‌های دوگانه‌سوز فابریک کارخانه بروید که هم از طریق قطعات آن  سند کارخانه ماشین به سادگی قابل تشخیص است.
    جلوبندی و جعبه فرمان 405 را حتما مورد بررسی قرار دهید. به هم خوردن تنظیمات جلوبندی یا شاسی در 405 با علائمی نظیر لاستیک‌سایی و لرزش فرمان کاملا بروز می‌کند. در 405‌های مدل بالا کمک فنرها چندان کیفیت بالایی ندارند و سر و صدای بخش‌های مختلف کابین کاملا عادی است. سعی کنید از خریدن مدل‌هایی که به صورت غیر اصولی اسپرت شده‌اند، پرهیز کنید. استفاده از رینگ‌های پهن و غیر‌استاندارد و کاهش ارتفاع غیر‌اصولی که توسط افراد زیادی انجام می‌شود، استهلاک مجموعه سیستم تعلیق و شاسی را بالا می‌برد و کابین خودرو را بیشتر به صدا می‌اندازد. کیفیت داشبورد مدل‌های طرح جدید به هیچ عنوان به خوبی داشبورد ابری مدل‌های قدیمی نیست و ضمن کیفیت پایین مواد اولیه و قالب‌گیری، سر و صدای بیشتری نیز در ناهمواری‌ها تولید می‌کند.

    مشکلات برقی در 405 نیز از جمله مشکلاتی است که هر چه سراغ مدل‌های بالاتر 405 بروید بیشتر با آن مواجه می‌شوید. حتما دقت کنید که اگر خودرو مجهز به دزدگیر است، به صورت وصله پینه روی خودرو نصب نشده باشد.
    گیرپاژ کردن شاسی قفل درهای 405 از جمله مشکلات آشنای این خودرو است که در صورتی که توسط مالک قبلی رفع نشده باشد، موجب نیم سوز شدن پمپ در، داغ کردن یونیت قفل مرکزی و پس از چندی سوختن این یونیت و یا پمپ محرک سایر درها خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو