فونیکسریمکسبهتام

گزارش میدانی از بازار رینگ خودرو

درخشش کم‌فروغ رینگ در سرچشمه

عصر خودرو- در روزهای نه چندان دور در خیابان سرچشمه تهران نرسیده به امیرکبیر ترافیکی از خودروها را شاهد بودیم که برای نصب رینگ در انتظار بودند و صاحبان این خودروها حاضر بودند رقم‌های نجومی برای نصب رینگ بپردازند.

درخشش کم‌فروغ رینگ در سرچشمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    کالایی تزئینی که روزگاری طرفداران زیادی داشت اما این روزها بنابرگفته بازاریان خرید رینگ متقاضی زیادی ندارد و آنطور که فعالان این صنف می‌گویند امسال به دلیل کاهش خرید خودرو به وسیله مشتریان، میزان خرید رینگ لاستیک نیز کاهش یافته است. از همین رو با گشت وگذاری در خیابان سرچشمه تهران به مغازه‌های رینگ فروشی واقع در این خیابان سری زده‌ایم تا از این کالای تزئینی خودرو و حال و روز بازارش آگاه شویم. این روزهای سرد پاییزی کم از سرما و سوز زمستان ندارد و قدم به هر کدام از مغازه‌های رینگ فروشی که می‌گذارم با فروشندگانی روبه رو می‌شوم که مغازه‌های آنها خالی از مشتری است و در حالی که سرمای مغازه‌های کوچک و جمع و جور خود را تحمل می‌کنند از اوضاع نامساعد فروش این روزهای خود سخن می‌گویند. وارد نخستین مغازه که می‌شوم فروشنده درباره اوضاع بازار رینگ لاستیک خودرو می‌گوید: تقاضا برای خرید رینگ کاهش یافته و از زمانی‌که فروش خودرو افت پیدا کرده، از تعداد متقاضیان رینگ خودرو نیز کاسته شد البته در سال‌های گذشته هم فروش خوبی نداشت ولی در سال جاری اوضاع بدتر شده است. وی ادامه می‌دهد: در این مغازه از رینگ پراید تا رینگ بنز یافت می‌شود اما مشتریان بیشتر برای خرید رینگ پراید و پژو مراجعه می‌کنند این در حالی‌است که هم‌اکنون رینگ‌های موجود در بازار چینی هستند. بهترین رینگ‌ها ساخت کشور ایتالیا و آلمان است که رینگ ایتالیایی بیشتر از یک میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون است و پایین‌ترین قیمت رینگ نیز در بازار در حدود 400 هزار تومان است.

    کیفیت نامناسب رینگ‌های چینی بازار
    وارد یکی دیگر از مغازه‌های رینگ‌فروشی خیابان سرچشمه تهران می‌شوم. فروشنده این مغازه درباره رینگ‌های موجود در بازار می‌گوید: رینگ‌ها از کشور چین وارد بازار می‌شود در حالی‌که کیفیت از اهمیت ویژه‌ای برای مشتریان برخوردار است اما متاسفانه رینگ‌های چینی فاقد کیفیت مناسب هستند و در مقابل رینگ‌های ایتالیایی و انگلیسی کیفیت بالایی دارند.
    وی می‌افزاید: هم‌اکنون قیمت رینگ چینی یک میلیون است و رینگ ایتالیایی نیز از یک میلیون و 500 شروع می‌شود و تا 4 یا 5 میلیون تومان نیز در بازار یافت می‌شود اما در بازار رینگ ایتالیایی به ندرت یافت می‌شود زیرا از قیمت بالاتری در مقایسه با سایر رینگ‌ها برخوردار است. درمقابل رینگ چینی به دلیل قیمت پایین‌تر متقاضی بیشتری دارد از این رو برای فروشندگان به صرفه تر است زیرا در این شرایط میزان فروش افزایش پیدا می‌کند.


    رکود بازار رینگ‌فروش‌ها
    در ادامه یکی دیگر از فروشندگان رینگ لاستیک  می‌گوید: درحال‌حاضر اوضاع خرید و فروش رینگ فروش‌ها خراب است و اوضاع به گونه‌ای است که به عنوان مثال مشتری یک روز برای خرید رینگ مراجعه می‌کند اما 7 روز مشتری نیست؛ در شرایط فعلی اوضاع به گونه‌ای است که حتی اجاره مغازه خود را به زحمت پرداخت می‌کنیم. وی ادامه می‌دهد: بازار رینگ ثبات ندارد که دلیل آن هم انتظار مشتریان برای کاهش قیمت لاستیک است تا نسبت به خرید آن اقدام کنند اما زمانی‌که قیمت لاستیک افزایش پیدا می‌کند مشتریان برای خرید رینگ بیشتر مراجعه می‌کنند. البته قیمت رینگ بستگی به نوع خودرو دارد و بیشتر رینگ‌های موجود در بازار وارداتی هستند و از کشور چین و دوبی وارد می‌شوند. کیفیت این رینگ‌ها نیز مناسب است و مشتریانی که برای خرید رینگ مراجعه می‌کنند کارکرد و کیفیت رینگ برای آنها اهمیت زیادی دارد.

    واردات رینگ از چین و دوبی یکی دیگر از فروشندگان مغازه‌های
    رینگ فروشی خیابان سرچشمه که در مغازه خود رینگ خودروهای پراید و پژو می‌فروشد می‌گوید: در شرایط فعلی اوضاع خرید و فروش رینگ مناسب نیست و رینگ‌های موجود در بازار بیشتر بر اساس اندازه، ویژگی ظاهری و کیفیت قیمت‌گذاری می‌شوند؛ رینگ‌های بازار از لحاظ کیفیت همسطح هستند و مشتریان برای خرید رینگ بیشتر به ویژگی‌های ظاهری آنها توجه کرده و نسبت به خرید رینگ اقدام می‌کنند. وی ادامه می‌دهد: بیشتر رینگ‌های موجود در بازار از کشور چین و دوبی وارد می‌شوند و رینگ‌های موجود در بازار بر اساس فابریک بودن قیمت‌گذاری می‌شوند و قیمت آنها به طور معمول از 400 هزار تومان تا 5 میلیون بسته به نوع فابریک بودن آن است. فابریک رینگ‌های بنز و بی‌ام‌و قیمت بیشتری نسبت به آن دسته از رینگ‌هایی دارد که کشور چین از روی این رینگ‌ها و براساس آنها تولید می‌کند. براساس این گزارش، حال و روز رینگ‌فروشان هم همانند سایر صنف‌های مرتبط با صنعت خودرو خوب نیست. اما شاید بتوان این صنف را جزو معدود صنف‌هایی دانست که حمایت‌های دولتی هم کمکی به حال این صنعت نمی‌کند و تنها با رونق بازار خودرو است که این صنف روزهای پررونقی را تجربه خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو