فونیکسریمکسبهتام

راه اندازی۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری تبریز تا پایان سال ۹۴

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از راه اندازی ۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کلان‌شهر تبریز تا پایان سال جاری خبر داد.

راه اندازی۱۷۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری تبریز تا پایان سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یعقوب وحیدکیا گفت: این اتوبوسها شامل 50 دستگاه دوکابین 18 متری، 100 دستگاه اتوبوس 12 متری و 20 دستگاه اتوبوس برقی است که در مجموعبا هزینه 130 میلیارد تومانی در اختیار ناوگان اتوبوس رانی تبریز قرار خواهند گرفت .

    وی با اشاره به معضل آلودگی کلان‌شهر تبریز افزود: اتوبوس‌های 18 متری با استاندارد آلایندگی یورو 3 ساخته شده و اتوبوس‌های برقی نیز که مجهز به سوخت پاک هستند در خط 119، مسیر خیابان عباسی مورد استفاده قرار خواهند گرفت که با اضافه شدن این تعداد اتوبوس مجموع اتوبوس‌های شهری تبریز به 870 دستگاه می رسد.

    وی همچنین اعلام کرد : 100 دستگاه اتوبوس فرسوده با صرف هزینه 200 میلیون تومان در حال بازسازی هستند که 30 دستگاه آن تا پایان سال 94 به شهروندان ارائه خدمات خواهند کرد.

    ضمن اینکه 700 دستگاه اتوبوس در 77 خط شهر تبریز فعال هستند که از این میان 74 خط در اختیار بخش خصوصی و مسیر اتوبوس تندرو (BRT) و چند مسیر دیگر در اختیار شرکت اتوبوس‌رانی شهرداری تبریز است و در حال حاضر مسیری در کلان‌شهر تبریز وجود ندارد که به سیستم اتوبوس‌رانی تجهیز نباشد وهمه شهرک‌های حومه‌ای شهر تبریز و شهر سهند مجهز به مسیر اتوبوس هستند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در رابطه با کیفیت ساخت ایستگاه‌های اتوبوس گفت: امسال در 10 منطقه شهری، با 1 میلیارد تومان هزینه ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس آغاز شده ودر سال آینده نیزبودجه بیشتری به این امر اختصاص داده خواهد شد.

    وحیدکیا از مردم خواست با پرداخت هزینه جابه جایی از طریق کارت‌های هوشمند، مجموعه شهرداری را در ارائه خدمات بهتر به شهروندان یاری کنند.

    از سوی دیگر برخی مسافران درایستگاه‌های اتوبوس در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رسیدگی و اصلاح فاصله طولانی بین برخی از ایستگاه‌ها، طراحی نامناسب سکوهای ایستگاه‌های BRT، شلوغی اتوبوس‌ها در ساعات اوج ترددهای درون‌شهری و طراحی بومی ایستگاه‌های اتوبوس را خواستارشدند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان هزینه‌های تعمیر و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی آن رااز شرکت‌های زیان‌ده شهرداری تبریز یاد کرد.

    مدبر گفت: برغم تلاش‌هایی که در شرکت اتوبوس‌رانی صورت می‌گیرد، کیفیت خدمات ارائه شده رضایت‌بخش نیست.

    وی افزود: مردم باید در حفظ و حراست از ایستگاه‌های اتوبوس و اتوبوس‌ها کوشا باشند چراکه متعلق به خود آن‌هاست.

    بابائی اقدم عضو شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با ساخت ایستگاه‌های اتوبوس شهر تبریز گفت: ساخت ایستگاه‌ها متناسب با اقلیم تبریز نبوده و در زمستان‌های سرد تبریز سرپناه مناسبی برای مردم درنظر گرفته نشده است.

    همچنین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و رئیس گروه ترافیک سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌شرقی گفت: ایستگاه‌های اتوبوس با اصول مهندسی وشرایط اقلیمی شهر تبریز سازگار نیست و ایستگاه‌ها باید به نحوی طراحی شوند که در فصول سرد سال ایمن‌گاه مناسبی برای مردم باشد.

    معتمدنیا با انتقاد از زمان‌بندی تردد اتوبوس‌ها در برخی از نقاط و به‌خصوص مسیر BRT گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود مردم برای استفاده از اتوبوس 45 دقیقه در ایستگاه‌ها منتظر می‌مانند و یا برعکس چند اتوبوس پشت سرهم از یک ایستگاه عبور می‌کنند.

    این مدرس دانشگاه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و زمان‌بندی مناسب می‌توان تدابیری اتخاذ کرد تا مشکلات مرتفع و ارائه خدمات به مردم اصولی و منظم انجام شود.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از 4 سال پیش کمک‌های دولتی برای بهسازی و نوسازی اتوبس‌های شهری قطع شده و هزینه‌های مذکور مستقیما توسط شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

    حاجی‌زاده افزود: در حال حاضر در شهر تبریز با کمبود اتوبوس روبه‌رو هستیم و به همین خاطر شهروندان اوقات زیادی را در ایستگاه‌های اتوبوس منتظر می‌مانند.

    وی در زمینه طراحی نامناسب ایستگاه‌های BRT نیز یادآور شد: فلسفه طراحی این مسیر بر تندرو بودن و تعداد زیاد اتوبوس استوار است از این رو ایستگاه‌های مناسبی برای توقف‌های طولانی مسافران طراحی نشده بود.
    برای اولین بار در تبریزدر سال 1312 در برخی از خطوط محدود منتهی به ادارات و مناطق نظامی مانند بانک ملی و ارتش اتوبوسهای شهری مورد استفاده قرار گرفت.وتبریز اولین شهرایران است که در اتوبوس‌های شهری آن به جای بلیط کاغذی، کارت‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط