فونیکسریمکسبهتام

دلایل منطقی برای خرید خودرو کارکرده

چرا خرید خودرو کارکرده به‌صرفه‌تر است؟

عصر خودرو- بسیاری از افراد، برای خرید خودرو مورد علاقه خود سال‌ها صبر می‌کنند تا قیمت آن افت کند؛ هرچند برخی این اقدام را منطقی نمی‌دانند، اما برخی دلایل نشان می‌دهد که خرید خودروهای کارکرده، تصمیم معقولانه‌ای به نظر می‌رسد.

چرا خرید خودرو کارکرده به‌صرفه‌تر است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد، شاید خود شما، دوستان و اطرافیانتان هم جزو آن دسته از افرادی باشید که چندین سال صبر می‌کنند تا قیمت خودروی محبوبشان حسابی افت کند تا بتوانند آن را با قیمت مناسبی خریداری کنند. البته شاید از نظر برخی این کار چندان هم منطقی به نظر نرسد اما خیلی‌ها هم خوب می‌دانند که دلیل منطقی این کار چیست.

    به هرحال، دلایل بسیاری وجود دارد که افراد را برای خرید خودروی مورد علاقه، آن هم پس از چند سال صبر، ترغیب می‌کند. قطعا یکی از مهمترین دلایل می‌تواند قیمت پایین‌تر باشد. خرید خودروی کارکرده، فارغ از اینکه شما را از خطر افت قیمت، بلافاصله پس از عقد قرارداد خرید خودروی صفر کیلومتر مصون می‌دارد، بلکه مجبور نخواهید بود مبالغ سنگینی را نیز به‌عنوان مالیات یا بیمه بدنه، آن هم با حداکثر قیمت بپردازید.

    همچنین، برای افرادی که پول خرید نقدی یا پرداخت اقساط طولانی‌مدت خودروی صفرکیلومتر را ندارند، بهترین گزینه، خرید خودروی کارکرده است. همچنین، برای خرید یک خودروی کارکرده، شرایط پرداخت انعطاف‌پذیرتری وجود دارد. به هرحال، علاوه بر پس‌انداز مبلغ قابل توجه، دلایل موجه دیگری برای خرید خودروی کارکرده وجود دارد که در ادامه، به نقل از پایگاه اینترنتی وان‌شیفت، به آنها اشاره می‌کنیم.

    کیفیت تضمین شده
    به گزارش اقتصادنیوز، خرید یک خودرو کارکرده، الزاما به این معنا نیست که باید تمام ایرادات خرید یک خودروی کارکرده نظیر ایرادات مخفی و کارکرد معیوب یا هر نقصی که عاشقان خودروهای قدیمی از آن با عنوان «خصوصیات» آن خودرو یاد می‌کنند، کنار بیایید. درواقع، اگر شما قصد خرید خودرو از یک نمایشگاه را دارید، می‌توانید از فروشنده ضمانتی دال بر تضمین کیفیت خودروی موردنظر اخذ کنید.

    قدرت انتخاب و چانه‌زنی بیشتر
    وقتی صحبت از معامله و چانه‌زنی می‌شود، انتخاب‌ها بیشتر می‌شود و احتمال اینکه قیمت تمام شده به شدت پایین بیاید زیاد است. به‌عنوان مثال، این اتفاق بیشتر زمانی می‌افتد که شما مستقیما از مالک اقدام به خرید کنید. با قطع دست واسطه‌هایی مانند نمایشگاه‌داران، احتمال اینکه حتی چند میلیون پس‌انداز کنید، زیاد است.

    مثلا، برای خرید خودرویی که 40 میلیون تومان قیمت دارد، گرفتن تخفیف سه تا چهار میلیونی به‌منزله حدودا 10 درصد پس‌انداز خواهد بود که قطعا رقمی غیرقابل چشم‌پوشی است.

    مشخص شدن ایرادات و مزایای خودرو در گذر زمان
    هر برند خودروساز، در سراسر جهان میلیون‌ها دستگاه از همان خودرو را به‌فروش می‌رساند که این رقم یعنی یک داده آماری بسیار غنی برای یافتن ایرادات و حتی نقاط قوتی که برای خرید این خودرو به دنبال آن هستید. فارغ از قضیه گارانتی، مدل، برند و سال ساخت خودرو، جزو معدود راه‌هایی موجود برای خرید مطمئن یک خودرو محسوب می‌شود اما وقتی از حضور یک خودرو در بازار مدت زمان مشخصی می‌گذرد، با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توان از ایرادات، محاسن و نظرات خریداران، نسبت به این خودرو مطلع شد. پس دست به‌کار شده و با پرس و جو از دوست و آشنا و سرک کشیدن به اینترنت و تالارهای گفت‌وگو، ببینید خریداران این خودروها چندین سال پس از خرید آن با چه مشکلاتی روبرو شده‌اند تا بتوانید با توجه به این نظرات بهترین تصمیم را بگیرید.

    هزینه بیمه ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر
    به گزارش اقتصادنیوز، یک خودروی کارکرده، برخلاف خودروی صفر کیلومتر، حق بیمه یک‌ساله ارزان‌تری دارد و شما آزادی عمل بیشتری برای بیمه کردن خودروی خود دارید و حتی مجبور نیستید از بیمه‌هایی که کمپانی‌های فروش خودرو به اجبار به خریدار تحمیل می‌کنند استفاده کنید. برخی بیمه‌گذارها، با اطلاع از افزایش تقاضا برای خودروی کارکرده، امکانات بیمه‌ای و تخفیفات متنوع‌تری به دارندگان این خودروها ارائه می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو