فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

اصفهان تا ۵ سال آینده به پایش الکترونیکی هوشمند مجهز می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تا پنج سال آینده تمام سطح شهر اصفهان به پایش الکترونیکی هوشمند مجهز خواهد شد و اقدامات خوبی در این راستا صورت می‌پذیرد.

اصفهان تا ۵ سال آینده به پایش الکترونیکی هوشمند مجهز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ش خبرنگار مهر،‌ علیرضا صلواتی عصر شنبه در آئین بهره‌برداری از 120 دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر اصفهان با به مغفول ماندن آموزش از مثلث ترافیک اظهار داشت: مهندسی، اعمال قانون و آموزش سه ضلع مثلث ترافیک است که شهرداری مهندسی و نیروی انتظامی اعمال قانون را بر عهده دارند.

    وی با بیان اینکه سالانه 1200 نفر در سطح جاده‌های استان اصفهان جان خود را از دست می‌دهند، افزود: در این راستا  226 نفر نیز سال گذشته در شهر اصفهان به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه باید به سمت ابزارهای نوین ترافیکی و حمل و نقل هوشمند پیش برویم، گفت: نصب دوربین‌های ترافیکی در معابر شهر تنها یکی از ارکان حمل و نقل هوشمند به حساب می‌آید.

    وی با برشمردن مزیت‌های نصب دوربین‌های ترافیکی در معابر ابراز داشت: گستردگی پهنه نظارت، کاهش مراجعات عمومی، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستند و ایجاد بانک اطلاعاتی متمرکز از فواید این دوربین‌ها است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در تصادفات داشته باشیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان همچنین با بیان اینکه عامل اصلی 85 درصد تصادفات مرگبار و یک سوم کل تصادفات رانندگی در جاده‌ها سرعت است، ادامه داد: کشور پیشرفته‌ای همچون فرانسه نیز برای کاهش این سرعت در پنج سال گذشته یک‌هزار دوربین در معابر خود نصب کرده و موفق شده 30 درصد از تخلفات رانندگی را کاهش دهد.

    صلواتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برنامه‌ریزی شهری ترافیک در شهر اصفهان به این‌گونه است که سالی 10 درصد از تصادفات کاسته شود البته مدیریت شهری به‌ تنهایی نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد و استانداری، شهرداری و سازمان‌ها باید به میدان بیایند تا این اتفاق رخ دهد.

    وی با تاکید بر اینکه بحث حمل ‌و نقل هوشمند یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بوده و نگاه اصفهان به این موضوع بسیار مثبت است، افزود: تاکنون 120 دوربین نظارت تصویری و 20 دوربین سطح تخلفات در اصفهان نصب‌ شده و همه افراد از اختصاص بودجه تا نصب دوربین‌ها در این بخش‌ها تلاش کرده‌اند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی هوشمند در اصفهان مثال‌زدنی است، گفت: مرکز کنترل ترافیک به ‌عنوان مغز متفکر شهر اگر ثانیه‌ای از حرکت بایستد کنترل شهر مختل می‌شود.

    وی ادامه داد: طی یک ارزیابی 368 هزار خودرو در شهر اصفهان بین 100 تا 120 کیلومتر سرعت دارند و برخی از خودروها بالای 200 کیلومتر حرکت می‌کنند و شاید این موضوع برای شهری مانند اصفهان غیر قابل ‌تصور باشد.

    صلواتی افزود: تا پنج سال آینده تمام سطح شهر اصفهان به پایش الکترونیکی هوشمند تجهیز خواهد شد و اقدامات خوبی در این راستا صورت می‌پذیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو