فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل میراث فرهنگی سمنان:

نخستین تور رالی بین‌المللی کویر نوردی در سمنان برگزار می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین تور رالی بین‌المللی کویر نوردی در استان سمنان در روز چهارم دی‌ماه برگزار می‌شود.

نخستین تور رالی بین‌المللی کویر نوردی در سمنان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، «حسین خواجه بیدختی» بابیان اینکه علاقه‌مندان برای شرکت در این رالی می‌توانند تا روز چهارشنبه دوم دی‌ماه به دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان مراجعه کنند، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت خانوادگی در این مسابقه شرکت کنند.

    وی افزود: این تور نخستین مرحله از جام صلح و دوستی است و در سه سطح استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان عنوان کرد: نخستین مرحله این تور به میمنت تقارن میلاد حضرت پیامبر اکرم (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع)، پیامبران صلح و رحمت  به مسافت حداکثر 600 کیلومتر در سطح استان سمنان با عنوان کاروان " امید و نشاط " برگزار می‌شود.

    خواجه بیدختی گفت: این رالی از جایگاه شهدای گمنام شهر سمنان آغاز و با طی کردن مسیرهای از کویر سمنان، لاسجرد، سرخه، مناطقی از شهمیرزاد به مهدی‌شهر منتهی و مراسم اختتامیه آن در این شهرستان برگزار می‌شود.

    وی افزود: مرحله دوم این رالی در سطح ملی و در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مدت پنج روز از مبدأ شهر سمنان و حاشیه استان‌های کویری به مقصد جنوب ایران و با مشارکت یکی از مناطق آزاد و دستگاه‌های مربوطه با عنوان کاروان همدلی و هم‌زبانی اجرا می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مرحله بین‌المللی این رالی  نیز در سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) در اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت بین‌المللی در حاشیه کویر مرکزی و لوت ایران از مبدأ و مقصد استان سمنان به مدت هفت الی 10 روز با عنوان صلح و دوستی برگزار می‌شود.

    خواجه بیدختی هدف از برگزاری این رالی را نمایش اقتدار و امنیت نظام جمهوری اسلامی، گسترش و تعمیم امید و نشاط، همدلی و هم‌زبانی، صلح و دوستی در عرصه ملی و بین‌المللی  و معرفی جاذبه‌ها و مناطق گردشگری کویر ایران  عنوان کرد.

    بر اساس این گزارش، استان سمنان در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال البرز واقع‌شده است و ارتفاع استان از شمال به جنوب کاسته و به دشت کویر ختم می‌شود.

    هم‌جواری با رشته‌کوه‌های البرز و زمین‌های هموار کویر شرایط اقلیمی متنوعی برای این استان به وجود آورده است؛ به‌طوری‌که قسمت جنوبی آب و هوایی گرم و خشک؛ نواحی مرکزی؛ معتدل، قسمت شمال شرقی آب و هوایی سرد و خشک و قسمت شمالی استان نسبتاً سرد است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو