فونیکسریمکسبهتام

اندونزی قیمت سوخت را کاهش می دهد

عصر خودرو- اندونزی از اول ژانویه سال آینده میلادی قیمت خرده فروشی سوخت را پس از کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت در ۱۱ سال گذشته کاهش می دهد.

اندونزی قیمت سوخت را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، 'سودیرمان سعید' وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، گفت این کشور عضو اوپک که واردکننده انرژی است، قیمت سوخت را از ماه آینده میلادی کاهش می دهد.
    دولت اندونزی تا عصر امروز در مورد میزان کاهش قیمت سوخت در جایگاه های سوخت رسان تصمیم می گیرد، اما تارنمای 'جاکارتا گلوب' اعلام کرد دولت قصد دارد قیمت بنزین سرب دار را پنج درصد و گازوئیل یارانه ای را هشت درصد کاهش دهد.
    'ویراتماجا' مدیر کل نفت و گاز در وزارت انرژی و منابع معدنی اندونزی، گفت که دولت به احتمال زیاد قیمت بنزین را 200 تا 300 روپیه (یک یا دو سنت) در هر لیتر که اکنون هفت هزار و 300 روپیه (53 سنت) است، کاهش می دهد.
    براساس این تصمیم، قیمت گازوئیل نیز در اندونزی به 6 هزار و 400 روپیه (47 سنت) در هر لیتر کاهش می یابد. هم اکنون قیمت هر لیتر گازوئیل در اندونزی 6 هزار و 900 روپیه (50 سنت) است.
    قیمت نفت روز دوشنبه با تصمیم اوپک برای حفظ سقف تولید کنونی و کاهش تقاضای چین به عنوان دومین مصرف کننده نفت پس از آمریکا به پایین ترین حد خود در 11 سال گذشته رسید.
    اندونزی 50 درصد سوخت مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.
    اندونزی در پنجسال گذشته 714 هزار میلیارد روپیه (58.5بیش از 52 میلیارد دلار) صرف یارانه سوخت کرده است.
    اندونزی هم اکنون بیش از 350 هزار بشکه کسری بنزین خود در روز را از کشورهای آسیایی تامین می کند. این کسری پیش بینی شده است تا سال 2018 به بیش از 420 هزار بشکه در روز برسد.
    سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو به خیابان های اندونزی که از ترافیک سنگینی رنج می برند، افزوده می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو