فونیکسریمکسبهتام

همکاری تاریخی غولهای فناوری دنیا در پروژه خودروهای خودران

عصر خودرو- با همکاری بی سابقه دو غول فناوری دنیا رؤیای خودروهای خودران به واقعیت تبدیل می شود.

همکاری تاریخی غولهای فناوری دنیا در پروژه خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، گوگل و خودروسازی فورد همکاری گسترده ای را آغاز کرده اند که به عقیده کارشناسان، آینده خودروسازی دنیا را دستخوش تغییرات گسترده ای خواهد کرد. آنها قرار است این همکاری را در جریان برگزاری نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی (CES) در لاس وگاس که چند هفته دیگر برگزار خواهد شد به دنیا معرفی کنند.

    درحالی که شرکتهای خودروساز در سراسر جهان بر روی ایده خودروهای خودران کار می کنند اما تاکنون فقط شرکت خودروسازی تسلاموتورز بوده که خودرویی با قابلیتهای پیشرفته حرکت خودکار ارایه کرده است. این خودرو نزدیک به یکصدهزار دلار قیمت دارد که در نوع خود خیره کننده است.

    به عقیده کارشناسان اگر قرار باشد خودروهای خودران با چنین قیمتی روانه بازار شوند هیچگاه نمی توان به کاربردی شدن آنها امیدوار بود.

    البته خودروهایی که در شرکت فورد و به عنوان محصولات خودران ارایه شده هزینه کمتری دارند و به همین دلیل این امیدواری وجود دارد که همکاری این شرکت خودروساز با گوگل به طراحی و تولید خودروهای خودران با قیمت مناسب منجر شود.

    اگرچه تاکنون جزئیاتی از این همکاری اعلام نشده اما قابل پیش بینی است که حسگرها و سایر سیستمهای مورد نیاز این دسته از خودروها با هزینه ای به مراتب کمتر از سایر پروژه های مشابه در کنار یکدیگر سوار شده تا رؤیای خودروهای خودران به واقعیت کاربردی تبدیل شوند.

    این همکاری همچنین فورد را بار دیگر در صدر شرکتهای خودروساز برتر دنیا قرار خواهد داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو