فونیکسریمکسبهتام

معاون نعمت‌زاده :

در امضای قرارداد با پژو به دلیل سفر روحانی به فرانسه عجله نشود

عصر خودرو- معاون وزیر صنعت با اشاره به سفر پیش‌روی رئیس‌جمهور به فرانسه گفت: نباید در امضای قرارداد با پژو تنها به دلیل اینکه رئیس جمهور به فرانسه می رود، عجله کرد.

در امضای قرارداد با پژو به دلیل سفر روحانی به فرانسه عجله نشود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا نوروززاده در خصوص پیش‌بینی امضای قرارداد پژو در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به فرانسه در اوایل سال 2016 از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معمولا در سفرهایی که رهبران کشورها انجام می‌دهند، تفاهمات ملی مدنظر است و پروژه‌های جزء را نباید در داخل یک سفر، بزرگنمایی کرد، چراکه این برای ملت دستاوردی ندارد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته در پرتو تفاهمی که میان رئیس جمهور یک کشور با روسای جمهور و رهبران سایر کشورها صورت می گیرد، بسترهایی فراهم می‌شود که صنایع کوچک، متوسط و بزرگ می‌توانند به تعامل و انتقال دانش بهتری با یکدیگر برسند و همین تفاهمات، منجر به عقد قرارداد شود.

    وی تصریح کرد: به این ترتیب، حاصل آن سفر و دستاورد آن می‌تواند امضای قراردادهای کوچک و بزرگ را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین چنین قرادادهایی از جمله پژو نتیجه آن سفر خواهد بود اما در عین حال، ما در حال مذاکره با پژو هستیم اما باید به این نکته هم توجه کرد که طبیعی است ایران، دیگر کشور قبل نیست بلکه زیرساخت‌های بزرگی در بخش خودرو، اندیشکده‌های مربوط به آن و شرکت‌های قطعه‌سازی دارد.

    به گفته نوروز زاده، ایران دیگر زمین فکر برای برخی کشورهای خودروساز دنیا نیست که خارجی‌ها برای ما سیاستگذار باشند بلکه در مقابل بازاری که در اختیار آنها می‌گذاریم، یکسری توقعاتی هم داریم، بنابراین نباید عجولانه کاری کنیم که منفعت برای نظام ملی ما نداشته باشد. 

    مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: اصلا در مورد این چنین قراردادهایی نباید بگوییم که چون سفر رئیس جمهور در فلان تاریخ است، این قرارداد باید به هر قیمتی امضا شود، در مقابل اگر چنانچه امروز منافع ملی در امضای این قرارداد است، قبل سفر هم باید امضا کرد؛ یعنی کار به نفع ملت ایران باشد نه اینکه امضای یک قرارداد بدون در نظر گرفتن منافع ملی، تنها در پرتو یک حرکت سیاسی به امضا برسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو