فونیکسریمکسبهتام

همکاری ۲۰ هزار پلیس افتخاری با نیروی انتظامی

عصر خودرو- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: با توجه به رویکرد مردم محوری ناجا، هم اکنون ۲۰ هزار پلیس افتخاری در سراسر کشور که جذب نیروی انتظامی شده اند در عرصه های مختلف پلیسی همکاری دارند.

همکاری ۲۰ هزار پلیس افتخاری با نیروی انتظامی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار محمد شرفی روز دوشنبه در همایش عمومی فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاه های فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: کمک به تامین امنیت کشور و مردم مهمترین هدف فعالیت نیروی های پلیس افتخاری است که در حال حاضر بدون هیچ دستمزدی در راه رضای خدا خدمت می کنند.
    وی از کاهش یک درصدی وقوع انواع جرائم طی 9 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و یادآور شد: در این مدت کاهش پنج درصدی وقوع جرم را در کشور داشته ایم.
    وی تامین نظم و امنیت را از برنامه های کلان ناجا در حوزه پیشگیری ذکر کرد و یادآور شد: در این راستا افزایش حوزه تعاملی پلیس پیشگیری با سایر دستگاه ها طی امسال و سال های آینده در دستور کار قرار می گیرد تا از این طریق سهم و نقش همه سازمان ها و نهادهای دولتی حتی مردم در پیشگیری از وقوع جرم تعیین شود.
    رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، توسعه یگان های حفاظت از تاسیسات و اماکن دستگاه های دولتی را از دیگر برنامه های پلیس پیشگیری ناجا ذکر کرد و گفت: در این ارتباط بخشی از کار پلیس که خیلی امنیتی نیست به خود دستگاه های دولتی واگذار می شود.
    سردار شرفی با اشاره به مردمی کردن امنیت و توسعه نگهبان محله و شرکت های حفاظتی و حدماتی گفت: در حال حاضر 45 هزار نگهبان محله در سراسر کشور داریم و این افراد در محلات، شرکت های خصوصی و سایر اماکن، ماموریت هایی که از سوی ناجا به آنان محول شده را انجام می دهند که این امر جلوه بیرونی و مردمی حوزه پیشگیری را نشان می دهد.
    وی ادامه داد: اگر بتوانیم در برنامه یکسال آینده تعداد نگهبانان محله را از 45 هزار به 100 هزار نفر افزایش دهیم کمک خوبی به پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.
    وی تسهیل در ارائه خدمات انتظامی را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: زنجیره عدالت کیفری زمانی تکمیل خواهد شد که صدور تمام احکام قضایی منجر به اجرای احکام شود لذا در این راستا الکترونیکی کردن پرونده های قضایی آغاز شده و توسعه آن در دستور کار است.
    وی با بیان اینکه هم اکنون الکترونیکی کردن پرونده های قضایی برای تسهیل در اجرای احکام قضایی در کلانتری های برخی از استانها انجام می شود افزود: طی برنامه ششم توسعه این کار در تمامی کلانتری های کشور با هدف حذف پرونده های فیزیکی و کمک به رفاه مردم گسترش می یابد.
    رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی یادآور شد: یک شبکه عدالت در قوه قضائیه وجود دارد که بستر مناسبی است تا سامانه های خود را به آن متصل کنیم و تمامی ماموریت ها را از این بستر انجام دهیم که هماهنگی آن دنبال می شود.
    وی گفت: سالانه بیش از چند میلیون نفر ساعت باید برای بدرقه متهم و ارسال پرونده به محاکم قضایی در نیروی انتظامی فعالیت کنند که با استفاده از تکنولوژی های جدید الکترونیکی برای انجام امور، می توانیم از این افراد در لایه خیابان ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.
    سردار شرفی، افزایش توانمندی ها و اشراف کامل اطلاعاتی افسران گشت کلانتری و پاسگاه ها را از دیگر ماموریت ها حوزه پیشگیری ناجا ذکر کرد و افزود: در این ارتباط بنا داریم با تجمیع اطلاعات مجرمین و قرار دادن این اطلاعات در اختیار افسران گشت پیشگیری به شناسایی افرادی که با هویت جعلی دستگیری می شوند کمک کنیم که در آینده نزدیک از این برنامه رونمایی می شود.
    وی با اشاره به اینکه بیشترین گلایه مندی در سامانه 197 در حوزه رفتاری پلیس است گفت: در این راستا افزایش مهارت های رفتاری نیروی ها ناجا در کلانتری ها و پاسگاه ها در دستور کار قرار دارد که با استفاده از اساتید برجسته 10 مهارت رفتاری نیز به این نیروها آموزش داده می شود تا رضایتمندی مردم جلب شود.
    سردار شرفی هدف از برگزاری همایش سالانه فرماندهان و رئیسان کلانتری ها و پاسگاههای نیروی انتظامی در استانها را افزایش مهارت شغلی، رفع نواقص و اشکالات کاری، تحلیل حوزه عملکردی مجموعه کلانتری ها و پاسگاهها، آشنایی کارکنان با قوانین و مقررات و تکنولوژی های جدید و افزایش دانش کارکنان ناجا نسبت به ارائه خدمات بهتر به مردم ذکر کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط