فونیکسریمکسبهتام

نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت خارجی‌ها

عصر خودرو : آلودگی هوای کلانشهرهای کشور در حالی این روزها به اوج خود رسیده که آدرس بخشی از این سیاهی و تیرگی را باید در اگزوز تاکسی‌های فرسوده دنبال کرد و در این شرایط، طبعا حذف آنها از جاده و خیابان‌های کشور، کمک بزرگی به پاکیزگی هوا می‌کند.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده با مشارکت خارجی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، هرچند طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده به‌صورت کژدار و مریز در حال اجراست، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان، علاوه‌بر تسریع این طرح، بهتر است فکری نیز به حال پراکندگی تاکسی‌ها (به لحاظ برند) کرد. نگاهی به ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی کشور به‌خصوص در شهرهای بزرگ و به‌صورت ویژه‌تر در تهران، به وضوح نشان می‌دهد که انواع و اقسام خودروها، لباس تاکسی به تن کرده و پراکندگی مدل در این ناوگان موج می‌زند. این در شرایطی است که بسیاری از کشورها، برندها و محصولاتی خاص را برای ناوگان تاکسیرانی خود در نظر گرفته و این گونه نیست که چندین مدل خودرو در این ناوگان به کار گرفته شوند. اگرچه انتظار نمی‌رود همان روشی که در خارج از کشور برای تامین نیاز ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ایران نیز به کار گرفته شود، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان می‌توان از شرکای فعلی و آینده صنعت خودرو ایران خواست تا خودرویی مخصوص ناوگان تاکسیرانی کشور طراحی و عرضه کنند. این البته به آن معنا نیست که شرکای خودروسازی کشور بخواهند خود به تنهایی تامین ناوگان تاکسیرانی را در دست بگیرند. به‌عبارت بهتر، خودروسازان خارجی می‌توانند محصولی خاص ناوگان تاکسیرانی کشور را با شراکت شرکت‌های خودروساز داخلی و در خطوط تولید آنها، به تولید رسانده و عرضه کنند. این کار سبب می‌شود اولا ناوگان تاکسیرانی کشور صاحب محصولی خاص برای خود شده و ثانیا اینکه از پراکندگی فعلی (به لحاظ مدل) رها شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو