فونیکسریمکسبهتام

ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت زیرمجموعه سازمان راهداری می شود

عصر خودرو- با توجه به مصوبه شهریورماه امسال هیات دولت، ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی منتقل می شود تا به فعالیت خود ادامه دهد.

ستاد مدیریت حمل ونقل وسوخت زیرمجموعه سازمان راهداری می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه در این رابطه گفت: با اجرای این مصوبه، ستاد حمل و نقل سوخت کشور از این پس زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به وظایف خود عمل خواهد کرد و بزودی محل این ستاد نیز تغییر می کند.
    با تصمیم هیات وزیران و اصلاح ماده (23) آیین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، «ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت» از شهریورماه امسال به وزارت راه و شهرسازی انتقال یافت.
    براساس این مصوبه هیات دولت، برای مدیریت یکپارچه اجرای قانون حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و استقرار دبیرخانه نمایندگان ویژه رئیس جمهوری، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با ریاست یکی از نمایندگان ویژه رئیس جمهوری به عنوان رئیس ستاد، با حکم رئیس جمهوری در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می شود.
    همچنین با الحاق تبصره (3) به این ماده، هیات دولت مقرر کرد که ستاد با همه امکانات، اعتبارات، تعهدات، وظایف و اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر شود تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط و در قالب پست های سازمانی موجود آن وزارتخانه فعالیت کند.
    وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری موظف شد در مدت سه ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه، ضمن انجام اقدامات زیر، پیشنهادهای تنقیحی لازم را برای اصلاح یا حذف احکام و مقررات موجود ارائه کند.
    الف- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته و مربوط به دستگاه های خاص است و انتقال آنها به دستگاه مربوط.
    ب- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیم گیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات یادشده و ارائه پیشنهادهای لازم برای تعیین تکلیف آنها به هیات وزیران.
    ج- احصای وظایف و اختیارات پیش بینی شده در مصوبات و مقررات برای نمایندگان ویژه رئیس جمهوری (سابق) موضوع بند (الف) ماده (1) و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور.
    - کارگروهی مرکب از معاونان ذیربط وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری موظفند در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، مشخص و تسویه کنند و چند روز بعد، این ستاد کار خود را در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آغاز می کند.
    به گزارش ایرنا، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با هدف برنامه ریزی راهبردی، هماهنگی بین بخشی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها و پیگیری اجرای طرح های مرتبط در زمینه توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی، بهینه سازی مصرف سوخت، نوسازی ناوگان فرسوده و صنایع انرژی بنا نهاده شد.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو