فونیکسریمکسبهتام

رئیس هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو خبر داد

تعطیلی نیمی از کارخانه‌های قطعه‌ساز

خودروسازان فقط طلب خارجی‌ها را نقد می‌دهند

عصر خودرو : رئیس هیئت مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: بیش از نیمی از کارخانه‌ها در حوزه قطعه سازی تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از ۳۰درصدی خود کار می‌کنند.

تعطیلی نیمی از کارخانه‌های قطعه‌ساز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم ، رضا پاشایی، در جمع تعدادی از قطعه‌سازان و صنعتگران تبریز اظهار داشت: وقتی قطعه‌سازان داخلی می‌توانند تولیدی باکیفیت‌تر و ارزان‌تر از مشابه خارجی داشته باشند، چه‌اصراری به خرید از قطعه‌سازان خارجی است؟

    وی با بیان این‌که بی‌توجهی به تولید کننده داخلی مغایر با اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان داخلی تولیدی باکیفیت‌تر از مشابه خارجی دارند، اما چرا خودروسازان طلب قطعه‌ساز خارجی را نقداً پرداخت می‌کنند، اما به‌فکر طلب قطعه‌ساز داخلی نیستند.

    پاشایی با بیان این‌که بیش از نیمی کارخانه‌ها در حوزه قطعه سازی کشور، تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از 30درصدی خود کار می‌کنند، تصریح کرد: مواد اولیه قطعه‌سازان با توجه به نوسانات نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور روز به روز گران‌تر می‌شود، اما خودروسازان طلب قطعه‌ساز داخلی را بر اساس همان خرید چند ماهه گذشته خود به‌صورت نسیه پرداخت می‌کنند.

    نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که شایسته‌سالاری در حوزه صنعت کشور حاکم نیست، تصریح کرد: متأسفانه در بخش صنعت کشور، برخی عوامل و افراد در جای مناسب خود قرار ندارند و این بی‌نظمی باعث بروز بسیاری از مشکلات در این حوزه شده است.

    پاشایی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی در قطعه سازی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، ولی به‌جرأت می‌توان گفت که استان در این زمینه در حال از دست دادن جایگاه واقعی خود است و نفس‌های آخر خود را می‌کشد و این موضوع نگرانی اکثر فعالان این حوزه را در پی دارد.

    رئیس انجمن صنایع نیرو محرکه و قطعات خودروی کشور با تأکید بر این‌که باید کیفیت خودروهای تولیدی کشور افزایش و قیمت آن‌ها کاهش یابد، ادامه داد: مگر کسی دوست دارد سوار ماشین بی‌کیفیت شود، دولت باید با خودروسازها هماهنگ شده و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد و نگرش سطحی به مسائل این‌چنینی صحیح نیست.

    وی با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف سند احیا و اعتلای صنعت خودرو سازی، اصلاح قیمت گذاری خودرو بر اساس قانون ماده 100، آزاد سازی قیمت خودرو بر اساس کار کارشناسی‌شده است.

    پاشایی جلوگیری از قاچاق قطعات و خودروهای بی‌کیفیت و نظارت بر آن‌ها و تدوین قانون برخورد با تضعیف کنندگان صنعت خودرو و بستر سازی برای تأمین مواد اولیه ارزان‌قیمت را لازم و ضروری دانست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو