فونیکسریمکسبهتام

عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان تعیین شد

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام تصویب عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان، گفت: موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت این عوارض معافند.

عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان تعیین شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صبحانه، رضا تقی‌پور پس از اتمام جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه عربستان سال جدید میلادی را با یک اقدام ددمنشانه آغاز کرد، گفت: با توجه به حمایت‌هایی که رژیم این کشور از تروریست‌ها انجام می‌دهد این رژیم به زودی جزای کار خود را خواهد دید.

    وی در خصوص لایحه دو فوریتی مجوز تقسیط و اخذ مطالبات شهرداری تهران، گفت: بر اساس مصوبه قبلی تا پایان سال 1394 کسانی که بابت عوارض مختلف شهری بدهی دارند می‌توانند نسبت به تقسیط بدهی خود اقدام کنند و اگر قصد پرداخت به صورت نقدی را داشته باشند شهرداری مجاز است تا سقف 23 درصد تخفیف برای آن‌ها قایل شود.

    تقی‌پور با بیان این که اعضای شورای شهر به یک فوریت این لایحه رأی دادند، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرصت اجرای طرح محدود است و چیزی به پایان سال باقی نمانده است، طی روزهای آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در جلسه سه‌شنبه نیز تکلیف این لایحه مشخص می‌شود.

    وی ادامه داد: در ادامه این جلسه محل استقرار شورای شهر نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا گزارشی را در این رابطه ارائه داد.

    وی با بیان اینکه لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتورسیکلت‌ها نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: نرخ این عوارض از سال 1382 تغییر نداشته است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این رابطه توضیح داد: آلایندگی موتورسیکلت‌های بنزینی برابر با چند دستگاه خودرو است و اگر کنترل‌های لازم نسبت به تردد موتورسیکلت‌ها صورت گیرد شاهد کاهش آلاینده‌های سطح شهر خواهیم بود. در نهایت بر اساس جدولی تغییرات لازم در پرداخت عوارض مشخص شده است که از رقمی بین 10 تا 40 هزار تومان است.

    تقی‌پور از ارایه گزارش طرح احداث بوستان ایرانیان نیز در جلسه شورا  نیز خبر داد و گفت: این بوستان بر اساس طرحی که امروز توسط کمیسیون معماری و شهرسازی ارائه شد چارچوب‌های خاصی را خواهد داشت و نمادهایی از کل کشور در این بوستان برای آشنایی با سبک زندگی استان‌های سایر کشور در نظر گرفته شده است که با رأی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
    وی خاطرنشان کرد: شهردار تهران نیز حدود یک ساعت و نیم در صحن شورای شهر حضور پیدا کرد و درباره آسیب‌های اجتماعی از جمله کارتن‌خوابی، اعتیاد، نکاتی را مطرح کرد و اعضای شورا نیز در این خصوص نکته نظرات خود را عنوان کرد.

    تقی‌پور درباره نقش مدیریت شهری در لایحه برنامه ششم پنج‌ساله کشور نیز یادآور شد: با موارد عنوان شده در این لایحه قطعاً مدیریت شهری در کلانشهرها با مشکل مواجه می‌شوند. سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 1.5 درصد است و سهم دولت بر اساس این لایحه 5 برابر شده است.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از عوارض ناشی از این است که تهران پایتخت است، اظهار کرد: حضور دستگاه‌های دولتی در تهران بار اضافه‌ای را بر این شهر تحمیل می‌کند و باید سهم عوارض آن پرداخته شود.

    وی گفت:‌ بر اساس لایحه برنامه ششم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خیلی از اختیارات را دریافت می‌کنند و این به معنای بزرگ شدن دولت است.

    تقی‌پور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه هزینه موتورسیکلت‌های برقی بسیار بالاست و مشکلاتی نیز دارد، گفت: برای این موتورسیکلت‌ها وام‌هایی در نظر گرفته شده و ایستگاه‌های شارژ نیز تعبیه شده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در برنامه شهرداری تهران از تردد موتورسیکلت‌های آلاینده جلوگیری خواهد شد، گفت: پلیس راهور نیز باید وسایل نقلیه‌ای که فاقد برگه معاینه فنی هستند کنترل کند. ضمن اینکه زمان معاینه فنی خودروها باید از پنج به دو سال کاهش یابد.
    وی درباره نامگذاری ایستگاه مترو شهدای رسانه به میدان جهاد نیز خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم دو اسم برای یک ایستگاه انتخاب کنیم و مصوبه شورای شهر میدان جهاد بوده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو