فونیکسریمکسبهتام

در نشست خودروسازان و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شد:

صنعت خودرو یکی از اولویت های مهم دولت است

عصر خودرو- جلسه بررسی موانع و مشکلات حوزه صادرات خودرو با حضور دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهندس هاشم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهندس بازاری مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت، دکتر علی محمد گودرزی مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان، جمعی از مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های قطعه سازی و خودروسازی کشور در شرکت سایپا برگزار شد.

صنعت خودرو یکی از اولویت های مهم دولت است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپانیوز، در این نشست که با هدف بررسی مشکلات و موانع تولید کنندگان در زمینه صادرات خودرو و قطعات برگزار شد، تولیدکنندگان خودرو و قطعات یدکی خواستار حمایت‌های بیشتر سازمان توسعه تجارت،  تسهیل فرآیند پشتیبانی صادرات توسط دستگاه‌های مربوطه و تلاش برای رفع موانع پیش رو شدند.

    در ابتدای جلسه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان گزارشی از عملکرد انجمن خودروسازان جهت ایجاد هماهنگی های بیشتر سازمان های مختلف به منظور رفع مشکلات صنعت خودروسازی کشور ارائه کرد.

    در ادامه مهندس بازاری مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت از اقدامات و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تسهیل فرایندهای صادراتی خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته جلسات متعددی در راستای حمایت و تسهیل صادرات توسط کارگروه های متعدد صورت گرفته و سازمان تمام تلاش خود را جهت برطرف ساختن موانع صادراتی از جمله خودرو انجام داده است که این برنامه ها با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

    وی اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت سازمان توسعه تجارت ایران را تشریح کرد و افزود: با توجه به هدف گذاری های انجام شده، خودرو یکی از اولویت های مهم برنامه دولت در حوزه صادرات است که در این راستا تسهیلات خوبی برای تولید کنندگان قطعه و خودرو در نظر گرفته شده است.

    مدیرکل توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت از برنامه این سازمان برای حضور پررنگ تر صنعت خودروسازی کشور در بازارهای هدف با ایجاد مراکز تجاری منسجم خبر داد و تصریح کرد: برگزاری  نمایشگاه های مدت دار جهت معرفی و عرضه کالاهای ایرانی می تواند به رشد توسعه صادراتی کشور کمک کند.

    گفتنی است در این نشست سایر مدیران ارشد و مدیران عامل شرکت های خودروساز و قطعه ساز کشور، پیشنهاداتی جهت کمک به افزایش صادرات و تقویت زیرساخت های صادراتی کشور ارائه دادند.

    بر اساس این گزارش همچنین دکتر علی محمد گودرزی مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی بر عزم جدی این وزارت خانه برای کمک به تولیدکنندگان خودرو و قطعات تاکید کرد و گفت: برنامه های منسجمی برای تقویت صنعت خودروسازی کشور همزمان با رفع تحریم ها در دستور کار قرار گرفته که مهم ترین آن پیوستن به زنجیره تامین جهانی و ایجاد فضا و فرصت همکاری با خودروسازان مطرح است.

    وی در خصوص آینده صادرات خودرو در کشور نیز افزود: مطالعات گسترده ای با هدف آسیب شناسی جریان صادرات خودرو صورت گرفته و به دنبال برطرف کردن این موانع و ایجاد تسهیلات و راهکارهای مناسب جهت افزایش صادرات خودرو و ارزآوری هستیم.

    دکتر گودرزی در بخش دیگری از اظهارات خود، صادرات را برای صنعت خودروسازی کشور امری ضروری دانست و تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی می توانند از طریق عرضه محصولات خود در بازارهای بین المللی نقدینگی مناسبی را در زمینه ارزی تامین کنند و همین موضوع می تواند زمینه رشد و شکوفایی آن ها را فراهم سازد.

    مشاور وزیر و رییس شورای راهبردی سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در ادامه خاطرنشان کرد: این همایش با موضوع رقابت پذیری و همکاری های بین المللی با هدف پاسخ گویی به نیاز مشتریان و ایجاد تحول در صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.

    وی در خاتمه گفت: عمده ترین اهداف در نظر گرفته شده برای این همایش، رقابت پذیری در ساخت داخل و زنجیره تامین، طراحی و مهندسی‌، ایجاد بهره وری در تولید، مسئولیت اجتماعی بنگاه ها با تاکید بر حوزه های زیست محیطی است.

    در ادامه حسن قره ئی قائم مقام رییس مرکز مطالعات استراتژیک گروه سایپا، گزارشی از صادرات خودرو در کشورهای مختلف ارائه کرد و گفت: صنعت خودرو کشور می تواند برای رشد صادرات، از کشورهای موفق در این حوزه الگوبرداری نماید.

    محسن دستخوش جوان معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا در بخش پایانی نشست گفت: شرایط صادرات کشور به نسبت سایر کشورها در زمینه ی حمل و نقل خودرو از هزینه های بالاتری برخوردار است که جا دارد دولت محترم با ارائه ی راهکارهای مناسب، نسبت به کاهش هزینه های حمل و نقل خودرو و قطعات وابسته، صادرکنندگان خودرو را یاری نماید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو