فونیکسریمکسبهتام

بازار زمستانی خودرو در انتظار تقاضا

وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو باز هم تکرار شود

عصر خودرو- یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام ۲۵ میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو باز هم تکرار شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه رکود در بازار خودرو سنگین‌تر شده است، پیشنهاد کرد در کوتاه‌‌مدت دولت با اجرای طرح‌هایی مشابه وام 25 میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند.

    بازار خودرو از ابتدای سال سایه سنگین رکود را به خود دیده و آنگونه که کارشناسان بازار خودرو می‌گویند این رکود تا پایان سال مهمان بازار خودرو خواهد بود. بر اساس نگاه کارشناسان مردم به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی تقاضایی برای خرید خودرو تا پایان سال نخواهند داشت.

    علیرضا پورحسنی در گفت‌ وگو با اقتصادنیوز با اشاره به عوامل رکود در بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت در بازار خودرو نامناسب است و خودروسازان باید در راستای تحریک تقاضا در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات یاری کنند.

    این کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه نارضایتی مردم از کیفیت پایین خودروها و شرایط نامناسب اقتصادی مردم بازار خودرو را به رکود برده، گفت: خودروسازان می‌توانند در کوتاه‌‌مدت با اجرای طرح‌هایی مشابه به وام 25 میلیون تومانی از دپو شدن محصولات خودروسازان جلوگیری کند و در بلندمدت با طرح تشویقی و جانبی در جهت کیفی و به روز شدن محصولات‌شان همت کنند.

    او با اشاره به اجرای طرح وام 25 میلیون تومانی و تاثیر آن روی بازار خودرو گفت: اجرای طرح این وام برای شرکت‌ها و کارخانجات خوب بود و خودروهایی که در پارکینگ‌ها دپو شده بودند به فروش رفتند. اما نقش دولت برای خروج از رکود این صنعت می‌تواند این باشد که تلاش شود خودرو از حالت کالای جانبی خارج شده و به تدریج به صورت یک کالای مصرفی در بیاید.

    پورحسنی در خصوص چشم‌انداز بازار خودرو در سال 95 عنوان کرد: در مورد بازار خودرو در سال 95 باید چند عامل را در نظر گرفت. اول اینکه کیفیت بالای خودروها تاثیر مستفیمی در بازار فروش خودروها دارد که بهتر است خودروسازان این موضوع را در برنامه تولید خود لحاظ کنند. عامل بعدی و مهم در قیمت خودرو نوسانات ارزی است که به صورت مستقیم روی قیمت خودرو تاثیرگذار است. عامل سوم قوانین دولتی حاکم بر قیمت تمام شده خودرو از جمله تغییرات تعرفه گمرکی یا هزینه‌های شماره‌گذاری و بیمه است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو