فونیکسریمکسبهتام

نتایج ارزیابی کیفی نشان می‌دهد

کیفیت خودروهای داخلی پایین است!

عصر خودرو- در ارزیابی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، حدود ۶۶ درصد خودروهای داخلی تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

کیفیت خودروهای داخلی پایین است!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، از چندی پیش دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت) تغییر کرده و متناسب با آن، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرد به‌گونه‌ای که به جای ارائه نمره منفی، خودروها ستاره‌دار می‌شوند. در این مدل، یک ستاره داشتن پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

    در این میان بررسی گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال نشان می‌دهد که حدود 66 درصد خودروهای سواری تولیدی در کشور، تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

    همچنین 17 درصد خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. 17 درصد خودروهای داخلی نیز توانسته‌اند سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کنند.

    نکته قابل تامل در گزارش رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال این است که با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی تنها سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند و هیچ خودروی داخلی موفق به کسب پنج و یا حتی چهار ستاره کیفی نشده است.

    انتشار جدیدترین گزارش رده‌بندی کیفی و کیفیت پایین خودروهای داخلی در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار به این موضوع اعتراض کرده است.

    در یکی از این انتقادات محمدرضا نعمت‌زاده از کیفیت خودروهای تولید داخل ابراز نارضایتی و اظهار کرده است:" چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنند".

    به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، توقع مشتریان داخلی افزایش یافته است با این حال خودروسازان نتوانسته‌اند به همان نسبت کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو