فونیکسریمکسبهتام

لغو تحریم ها به منزله کاهش قیمت خودرو نخواهد بود

عصر خودرو- پس از سالها کش مکش میان گروخ ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران بر سر موضوعات هسته ای نهایتا زحمات فروان دولت تدبیر و امید و در راس آن وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان ایشان برگ تازه ای از دیپلماسی جهانی ورغ خورد تا به جهانیان ثابت گردد که ایران یک کشور کاملا صلح طلب و در عین حال اهل گفتگو و دیپلماسی ست.

لغو تحریم ها به منزله کاهش قیمت خودرو نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میهن صنعت، بامداد امروز وزیر اومورخارجه کشورمان در بیانیه ای مشترک با موگرین خبر از اجرای برجام و لغو تحریم های هسته ای ایران را داد.

    پس از سالها کش مکش میان گروخ 1+5 و جمهوری اسلامی ایران بر سر موضوعات هسته ای نهایتا زحمات فروان دولت تدبیر و امید و در راس آن وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان ایشان برگ تازه ای از دیپلماسی جهانی ورغ خورد تا به جهانیان ثابت گردد که ایران یک کشور کاملا صلح طلب و در عین حال اهل گفتگو و دیپلماسی ست.

    طی چند سال گذشته صنعت خودرو که یکی از مهمترین صنایع داخلی کشور به شمار می رود متاثر از همین تحریم های ظالمانه با فرازو نشیب های فراوانی مواجه بود که مهمترین آن افزایش ناگهانی قیمت خودرو و ابراز نارضایتی شدید مردم بود.

    با شروع تحریم ها، بازار ارز با سونامی افزایش قیمت روبه رو گردید که همین افزایش مهمترین دلیل افزایش قیمت خودرو نیز بود.

    به گزارش میهن صنعت پس از تلاش های فراوان دولت تدبیر و امید و زحمات دکتر ظریف در عرصه دیپلماسی، بلاخره دیوار تحریم فرو ریخت و تمامی تحریم های هسته ای ایران لغو گردیدند.

    بازار خودرو نیز به پیروی از شرایط قبل از اجرای برجام به خواب زمستانی رفته بود چرا که بسیاری از خریداران و فروشندگان خودرو در انتظار نتایج قطعی مذاکرات و اجرای نهایی برجام بودند.

    نیک خواه در همین خصوص به گفت : با توجه به نهایی شدن اجرای برجام و لغو تحریم های هسته ای ایران بازار خودرو نیز از خواب زمستانه بیدار خواهد شد و جان دوباره ای خواهد گرفت و همچنین مردم نیز از بلاتکلیفی قیمتی در بازار خودرو در خواهند آمد.

    وی در خصوص کاهش قیمت خودروهای داخلی اظهار داشت : بدون شک قیمت خودرو کاهشی نخواهد داشت و اگر هم کاهشی داشته باشد متاثر از شرایط بازار خواهد بود و این کاهش قیمت چشمگیر نیست.

    نیک خواه در ادامه افزود : برخی از مسئولین به دلیل نداشتن درک درستی از علم اقتصاد انتظار کاهش قیمت خودرو و برگشت آن به قیمت های اولیه را خواهند داشت و این انتظار غلط و اشتباه را در افکار عمومی تزریق خواهند کرد اما به واقع چنین نیست.

    با لغو تحریم ها و شروع مراودات اقتصادی و مهمتر از آن امکان مجدد سوئیفت در ایران، به امید خدا باز هم رونق اقتصادی را در کشور خواهیم دید و در نتیجه قدرت خرید مردم نیز به پیروی از آن افزایش خواهد یافت و مردم نیز درک خواهند کرد که قیمت خودرو بر اساس پارامترهای مختلف، چه بسا با افزایش قیمت نیز مواجه گردد اما این مهم نیازمند زمان و کمی صبر می باشد تا نتیجه لغو تحریم ها بر اقتصاد کشور نماین گردد.

    وی در پایان خاطر نشان کرد : دولت جناب دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده ی هسته ای ایران برنده ی گفتگو هسته ای بودند و ثابت کردند که مردان و زنان این سرزمین به هیچ وجه در مقابل بیگانگان سر تعظیم فرو نخواهد آورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو