فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد :

تاثیرات مهم اقتصادی همکاری ایران خودرو و دایلمر

عصر خودرو- مهمتر از نقش ایران خودرو، نقش اصلی و اساسی دولت است که قوانینی در خصوص اجبار به سرمایه گذاری این برندها در ایران اتخاذ کند.به این ترتیب هیچ برندی پس از ورود به راحتی کشور را ترک نخواهد کرد و صنعت کشور را دچار زیان و ضررهای احتمالی نمی کند.

تاثیرات مهم اقتصادی همکاری ایران خودرو و دایلمر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میهن صنعت ، پس از ظهور اولین نشانه های لغو تحریم های هسته ای ایران بسیاری از کارشناسان داخلی حوزه اقتصاد گمانه زنی هایی مبنی بر حضور کشورهای اروپایی در ایران جهت همکاری های تجاری و صنعتی را آغاز کردند.

    با اجرایی شدن برجام و در اولین گام مهم در حوزه صنعت، خودروسازان داخلی دست به کار شدند و گروه صنعتی ایران خودرو همکاری مشترک خودرا با دایلمر به صورت رسمی و با امضاء یک تفاهم نامه آغاز کرد.

    این تفاهم نامه مشترک توسط مهندس هاشم یکه زارع،‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و دکتر ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره شرکت دایملر با حضور جمعی از مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ به امضا رسید.

    فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در این خصوص  گفت : حضور دایلمر در ایران یک موضوع بسیار مهم در حوزه صنعت خودرو و خودروهای تجاری به شمار می رود چرا که بیش از 40 درصد از ناوگان خودروهای تجاری ایران توسط دایلمر تشکیل شده است و در نتیجه نقش دایلمر در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی با اشاره به تاثیر مثبت حضور این برند معتبر آلمانی در ایران افزود : تا قبل از این، دایلمر در حوزه خودروهای تجاری ایران به صورت مونتاژ قطعات فعالیت داشته و در زمینه تولید، فعالیت به خصوصی نداشته است.حال باید دید سیاست های بعداز امضاء این تفاهم نامه به چه شکل خواهد بود و چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

    زاوه در ادامه بیان کرد : حضور دایلمر در ایران به واسطه سیاست های کلان اقتصادی ست که در کشور در حال اجراست.شاید در شرایط آزاد شریک دیگری را انتخاب می کرد و یا به صورت مستقیم وارد بازار می شد اما در حال حاظر با همکاری ایران خودرو وارد بازار ایران شده و تصمیم به فروش محصولات خود دارد.

    فربد زاوه با اشاره به نقش مهم اقتصادی همکاری ایران خودرو و دایلمر و نیز تاثیرات آن در صنعت خودرو کشور، افزود: دولت برای سال آینده 6 درصد و سال بعدتر 8درصد رشد اقتصادی پیش بینی کرده است که این پیش بینی به منزله افزایش 12 تا 16 درصدی ناوگان تجاری کشور می باشد.با این وجود حدودا 30 تا 40 هزار دستگاه جهت محقق شدن پیش بینی رشد اقتصادی، باید به ناوگان تجاری کشور افزوده شود.در نتیجه همکاری ایران خودرو و دایلمر از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و مهمتر از آن اجرایی شدن هر چه زودتر آن است.

    زاوه در خصوص خاطره تلخ همکاری پژو و ایران خودرو به خبرنگار میهن صنعت گفت : دلیل ترک پژو و صدمه دیدن خودروسازی کشور عدم سرمایه گذاری مالی پژو در ایران بود چرا که دیدم رنو ایران را ترک نکرد و به حضور خود در بازار خودرویی ایران ادامه داد.چرا که سرمایه نقدی صدها میلیون دلاری در ایران داشت و بر همین اساس تمام تلاش خودرا جهت گرفتن مجوز و حضور در بازار ایران کرد و ماند.

    وی در پایان خاطر نشان کرد که مهمتر از نقش ایران خودرو، نقش اصلی و اساسی دولت است که قوانینی در خصوص اجبار به سرمایه گذاری این برندها در ایران اتخاذ کند.به این ترتیب هیچ برندی پس از ورود به راحتی کشور را ترک نخواهد کرد و صنعت کشور را دچار زیان و ضررهای احتمالی نمی کند.
     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو