فونیکسریمکسبهتام

ایرباس، آئودی، دایملر، بیمه زوریخ، ترکسل و چند شرکت دیگر در راه بازگشت به ایران

عصر خودرو- خبرگزاری رویترز از طرح چند شرکت اروپایی برای بازگشت به بازار ایران خبر داد.

ایرباس، آئودی، دایملر، بیمه زوریخ، ترکسل و چند شرکت دیگر در راه بازگشت به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، به دنبال لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، شرکت‌های مهم بین‌المللی در تکاپو هستند تا جایگاهی را برای خود در بازار تجارت ایران فراهم آورند.

    خبرگزاری رویترز گزارش کرد، شرکت‌های مهم خارجی هم‌اکنون با فراهم شدن زمینه در تلاش هستند وارد بازار ایران شوند و بتوانند در این کشور 80 میلیونی سرمایه‌گذاری کنند.

    طبق این گزارش، با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در ایران، کشور ایران به بزرگترین کشوری تبدیل می کند که بعد از دو دهه و از زمان فروپاشی شوروی سابق تاکنون، مجدداً به نظام تجارت جهانی می‌پیوندد.

    رویترز ادامه داد، برخی شرکت‌های خارجی همچنان در خصوص سرمایه‌گذاری در ایران محتاط هستند و ممکن است بخاطر این نگرانی باشد که اگر بعدها ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند نباشد، تحریم‌ها مجدداً بازگردد.

    این گزارش به شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند اشاره کرد و نوشت، ایرباس یکی از شرکت‌هایی است که قرار است در ایران سرمایه‌گذاری کند.

    طبق این گزارش، وزیر حمل و نقل ایران اعلام کرده است که این کشور قصد دارد در توافقی به ارزش بیش از 10 میلیارد دلار به قیمت فروشگاه،  114 هواپیمای مسافربری از ایرباس خریداری کند. ایرباس روز شنبه اعلام کرد که هنوز مذاکرات تجاری با ایران برگزار نکرده است.

    شرکت بعدی «آئودی» است که رویترز در اینباره می‌نویسد، شرکت خودروسازی آلمانی «آئودی» اعلام کرده است که نمایندگان این کشور به ایران سفر کرده‌اند تا درباره واردکنندگان احتمالی با مقامات تهران گفت‌وگو کنند و این برای اولین بار است که آئودی قصد ورود به ایران را دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو