فونیکسریمکسبهتام

ارائه لایحه‌ای به شورای شهر

صفر شدن تعرفه عوارض موتورسیکلت‌های برقی

عصر خودرو- معاون شهرداری تهران از ارائه لایحه‌ای به شورای شهر در خصوص صفر شدن، تعرفه عوارض موتورسیکلت‌های برقی خبرداد.

صفر شدن تعرفه عوارض موتورسیکلت‌های برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سیدجعفر تشکری هاشمی در حاشیه جلسه مردمی 1888 مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه روز هوای پاک امسال هم با وضعیت نامناسب آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و محدودیت‌های تردد مواجه شد، گفت: این مهم زنگ خطری است که باید به عنوان هشدار جدی از سوی دستگاه‌ها تلقی شود و با اهتمام بیشتر هر یک به دنبال وظایفمان برنامه‌ریزی کنیم.

    وی با تاکید بر ورود سازمان بازرسی کشور در رسیدگی به عملکرد دستگاه‌ها برای مقابله با آلودگی هوا گفت: وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و شهرداری تهران هر یک بخشی از برنامه‌های کاهش آلودگی هوا را برعهده دارند، به طوری که مهمترین و اصلی‌ترین کاری که در شهرداری تهران به منظور کاهش آلودگی هوا صورت گرفته است توسعه مترو است؛ چرا که مترو در زیرزمین و بدون تولید هیچ آلاینده‌ای کمترین آسیب را برای محیط زیست داشته و آلایندگی آن معادل صفر است.

    تشکری هاشمی با اشاره به اینکه طی سال جاری 1645 میلیارد تومان هزینه‌کرد شهرداری تهران در توسعه مترو بوده است اظهار کرد: این رقم به غیر از املاکی است که تملک شده‌اند و انتظارداریم سایر دستگاه‌ها نیز برای کاهش آلودگی هوا انجام وظیفه کنند.

    وی توسعه دوچرخه سواری، استفاده از اتوبوس برقی، ورود اتوبوس‌های هیبریدی، بازسازی اتوبوس‌های فرسوده، توسعه پیاده راه‌ها و ورود موتورسیلکت‌های برقی را مهمترین اقدامات شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دانست و ادامه داد: ورود موتورسیلکت‌های برقی در شهرداری تهران آغاز شده و بودجه خوبی در این خصوص نیز اختصاص یافته تا شهرداری تهران در قالب یارانه به خریداران پرداخت کند.

    وی با تاکید بر اینکه در لایحه‌ای که به شورای شهر ارائه شده تعرفه عوارض موتورسیکلت‌های برقی صفر در نظرگرفته شده است افزود: همچنین مقرر شده پارکینگ‌های اختصاصی برای آنها احداث شود. در عین حال که در شورای عالی ترافیک تهران مطرح کرده‌ایم در بخش‌های مرکزی شهر تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع شود.

    وی افزود: امیدواریم مردم در روز هوای پاک، هوای پاک استنشاق کنند نه اینکه با تعطیلی مدارس و تغییر ساعات شروع به کار ادارت، آلودگی تولید نکنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو