فونیکسریمکسبهتام

کدام خودروسازان معتبر جهان به ایران می‌آیند؟

عصر خودرو- در حالی که خودروسازان معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده اند کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

کدام خودروسازان معتبر جهان به ایران می‌آیند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدای اقتصاد، همزمان با لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران بسیاری از شرکت های معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کرده و در همین راستا در ماه های اخیر هیات های تجاری متعددی از کشورهای مختلف به ایران سفر کرده اند.
     در همین رابطه بررسی ها نشان می دهد یکی از بازارهای هدف شرکت های معتبر دنیا در ایران بازار خودرو است و در روزهای اخیر اخبار مختلفی درباره حضور برندهای معتبر دنیا در ایران شنیده می شود.

    در همین رابطه یک روز پس از لغو تحریم ها گروه صنعتی ایران‌خودرو و شرکت دایملر آلمان، مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون مرسدس بنز، با امضای یک تفاهمنامه، همکاری استراتژیک خود را برای ایجاد یک شرکت مشترک آغاز کردند. در همین راستا دایملر قصد دارد دفتر خود را در تهران افتتاح کند.

    همچنین معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت از اعلام آمادگی شرکت های فولکس،فیات و بنز برای گسترش همکاری ها با خودروسازهای داخلی خبر داده و می گوید هیات های اروپایی که وارد ایران می شوند در کنار رایزنی ها و مذاکرات،پیشنهاداتی را نیز مبنی بر اعلام آمادگی شرکت های خودرو ساز اروپایی همچون فولکس،فیات،بنز و... مطرح کرده اند.

    رئیس سازمان گسترش صنایع در خصوص تمایل شرکت های خودرو ساز آسیایی با خودروسازان داخلی گفته است ژاپنی ها و کره ای ها نیز برای گسترش همکاری ها اظهار تمایل کرده اند که البته تحقق این امر منوط به ارزیابی های هر چه بیشتر خواهد بود.

    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص صحت و سقم خریداری پارس خودرو از سوی شرکت رنو،گفته است بحث خرید و واگذاری، مطرح نیست بلکه منظور نظر،همکاری در چارچوب قرار دادن سایت و بخشی از امکانات به شرکت رنو است که هنوز در این خصوص به تفاهمات نهایی نرسیده اند.

    علاوه بر این یکی دیگر از برندهای خودروسازی معتبر دنیا که قصد ورود مجدد به بازار ایران را دارد پژوی فرانسه است. آنطور که مسئولان ایران خودرو گفته اند مذاکرات برای تولید سه مدل 208، 301، 2008 از خودروهای پژو در ایران نهایی شده و جای خالی مدل های برتر در قرارداد ایران خودرو با پژو احساس می شود.

    در حالی که خودروسازان معتبر دنیا برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده اند کارشناسان معتقدند خودروسازان داخلی باید فرصت همکاری با خودروسازان اروپایی را به سکوی پرتابی برای کیفی شدن محصولات آتی خودشان تبدیل کنند.

    به گفته کارشناسان با توجه به لغو تحریمها و برقرار شدن سوئیفت، ارتباط مالی مستقیم خودروسازان داخلی با شرکای خارجی مجددا برقرار شده و هزینه‌های خرید و انتقال قطعات کاهش خواهد یافت.

    کارشناسان پیشنهاد کرده اند خودروسازان از مزایای ارتباط با خودروسازان اروپایی برای ارتقای سطح تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات آتی که تحت برند خودشان تولید می‌شود، استفاده کنند. 

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو