فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو خبر داد

ادامه رایزنی‌ برای امضای قرارداد پژو

توافق تلویحی بانک مرکزی در مورد ۳۰ هزار خریدار بلاتکلیف خودرو

عصر خودرو- سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با بیان اینکه در جلسه اخیر این شورا بحثی در مورد بلاتکلیفی ۳۰ هزار ثبت‌نام‌کننده خرید خودرو با تسهیلات ۲۵ میلیونی مطرح نشد،‌ گفت: مذاکره برای امضای قرارداد پژو بین طرف‌های ایرانی و فرانسوی ادامه دارد.

ادامه رایزنی‌ برای امضای قرارداد پژو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،ساسان قربانی  اظهار داشت:‌ مذاکره بین ایران‌ خودرو  و پژو در حال انجام است و تا لحظه آخر چانه‌زنی‌ها، دو طرف به نفع منافع شرکت خود به رایزنی ادامه خواهند داد.

    وی تصریح کرد: امضای قرارداد با پژو به این بستگی دارد که دو طرف به چه صورت با هم به توافق نهایی برسند که اگر این اتفاق بیفتد و طرفین به توافق برسند،‌ سفر رئیس جمهور به فرانسه بهترین فرصت برای امضای قرارداد پژو است.

    قربانی تأکید کرد: از جزئیات مذاکره ایران‌ خودرو و پژو اطلاعی نداریم، ولی وزیر صنعت تأکید داشته که اگر قرار است توافقی صورت گیرد، باید به موضوع تیراژ اقتصادی تولید، صادرات و توسعه ساخت داخل توجه شود.

    * بحثی در مورد بلاتکلیفی 30 هزار ثبت‌نام کننده خرید خودرو مطرح نشد

    وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه پنجشنبه گذشته شورای سیاست‌گذاری خودرو بحثی در مورد تعیین تکلیف خریداران خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی خارج از ظرفیت تعیین شده توسط بانک مرکزی،‌ مطرح شد،؟ گفت: خیر، در این مورد بحثی مطرح نشد و عمده بحث‌ها مربوط به تولید خودروهای سنگین در کشور، کاهش تولید خودرو و لزوم تولید در مقیاس اقتصادی و همچنین همکاری‌های بین‌المللی با خودروسازان خارجی بود.

    سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو تصریح کرد: در عین حال، برنامه خودروسازان این است که تمهیداتی اندیشیده شود تا افراد ثبت‌نام کننده برای خرید خودرو با وام بانکی خارج از ظرفیت بتوانند از این امکان برخوردار شوند.

    * بانک مرکزی تلویحاً کمک به خریداران بلاتکلیف را پذیرفت

    وی با بیان اینکه پیشنهاد خودروسازان این است که بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات به این خریداران نیز کمک کند، گفت: مسئولان بانک مرکزی تلویحاً در صحبت‌های خود عنوان کرده‌اند که راهکارهایی را برای برخورداری ثبت‌نام‌کنندگان از خودرو پیدا خواهند کرد تا مشکل آنها نیز حل شود.

    قربانی تأکید کرد: قرار است راهکارهایی مورد بررسی قرار گیرد و در این زمینه رایزنی خودروسازان و بانک مرکزی در حال انجام است.

    وی تعداد این ثبت‌نام کنندگان را کمتر از 30 هزار نفر عنوان کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو