فونیکسریمکسبهتام

روحانی عازم اروپا شد

اسناد همکاری خودروسازان در سفر روحانی به اروپا امضا می شود

عصر خودرو- رئیس جمهور در آستانه سفر به اروپا به همراه هیات ۱۰۰ نفره از فعالان اقتصادی گفت: این سفر در شرایط پسابرجام و پساتحریم انجام می شود و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.

اسناد همکاری خودروسازان در سفر روحانی به اروپا امضا می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسن روحانی رئیس جمهور به منظور توسعه مناسبات دوجانبه و افزایش همکاری های بین المللی تهران را به مقصد رم ترک کرد؛ روحانی پس از ایتالیا قرار است به فرانسه برود.

    رئیس جمهور پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر در شرایط پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.

    پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: روابط ما با کشورهای اروپایی مخصوصاً برخی از کشورهایی که روابط ما با آنها صمیمانه است روابط دوستانه ای در گذشته داشتیم مثل ایتالیا و فرانسه و الان نیز می خواهیم با آنها روابط خوبی داشته باشیم.

    رئیس جمهور افزود: کارآفرینها و بخشهای اقتصادی ما با این کشورها آشنا هستند و ما در این سفر 4 روزه دو سند مهم  را مورد بررسی و توافق قرار می دهیم که  نقشه راه است.

    روحانی تصریح کرد: این نقشه راه در میان مدت و بلند مدت هم با ایتالیا هم با فرانسه است.

    وی افزود: مسئله دومی که در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد بیمه صادراتی هستند که تضمین می کنند و این برای ما مهم است مذاکرات و تفاهم در این زمینه هم در ایتالیا و هم در فرانسه انجام خواهد شد.

    رئیس جمهور گفت: موضوع بعدی مربوط به سرمایه گذاری است؛ بخشهای مختلف ما در این زمینه آماده هستند که شرکتها و موسسات اقتصادی به ایران بیایند سرمایه گذاری بکنند.

    رئیس جمهور افزود: این سرمایه گذاری هم برای رشد اقتصادی ما در قالب برنامه ششم توسعه مهم است هم برای اشتغال ما.

    رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسئله فناوری نیز برای ما بسیار اهمیت دارد چون کشور ما به مراتب بیش از گذشته آماده جذب فناوری های مدرن است و به دلیل اینکه خود ما در زمینه فناوری حرکتهای خوبی داشتیم پیشرفتهای بسیار خوبی را هم در آینده بدست می آوریم.

    رئیس جمهور همچنین گفت: دراین کشورها در بخشهای مختلف اقتصادی مذاکراتی انجام شده و اسنادی آماده امضاست.

    رئیس جمهور با اشاره به موضوع حمل و نقل که قرار است در این سفر در فرانسه درباره آن بحث و توافق شود گفت: اسنادی در این زمینه امضا خواهد شد.

    وی افزود: در موضوع هواپیما هم باید بگویم که باید ناوگان هوایی را نوسازی بکنیم و در زمینه ریل و لوکوموتیو نیز نیاز به خریدهایی داریم؛ البته در این زمینه، نیازمند  نوسازی هستیم.

    رئیس جمهور گفت: در زمینه خودرو قراردادهای مهمی در دست تهیه و احتمالا در این سفر امضا خواهد شد؛ راجع به پژو و هم رنو هم قرار است امضا می شود. بنابراین در بخش حمل و نقل اسناد زیادی در دست مذاکره، تفاهم و امضا قرار خواهد گرفت.

    روحانی گفت: در بخش صنعت و کشاورزی، گردشگری و داروسازی و تجهیزات پزشکی و بحث محیط زیست که برای ما اهمیت دارد نیز در این سفر، رایزنی انجام خواهد گرفت و سایر بخشها از قبیل فناوری ها و روابط علمی و دانشگاهی بحث و بررسی می شود.

    رئیس جمهور به موضوع دیدارش از واتیکان اشاره کرد و گفت: در واتیکان با پاپ و مقامات واتیکان دیدار و گفتگو خواهم داشت.

    وی از دیگر برنامه های خود در این سفر 4 روزه رئیس جمهور را دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: در کنار فعالان اقتصادی، با فعالان سیاسی در فرانسه هم دیدار خواهیم کرد و با ایرانیان مقیم دو کشور دیدار خواهم کرد .

    رئیس جمهور گفت: باید از فضای پس از برجام حداکثر استفاده و بهره برداری را ببریم و برای رشد و توسعه و اشتغال جوانان کشور استفاده کنیم و این سفر هم در این راستا برنامه ریزی و طراحی شده است.

    بر اساس این گزارش، بیش از 100 نفر از فعالان اقتصادی رئیس جمهور را در این سفر 4  روزه همراهی می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو