فونیکسریمکسبهتام

هیئت مدیره پژو برای بازگشت به ایران تشکیل جلسه می‌دهد

عصر خودرو- هیئت مدیره شرکت پژو سیتروئن فرانسه در آستانه سفر دو روزه حسن روحانی به فرانسه برای بحث درباره فرصت های تجاری در ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

هیئت مدیره پژو برای بازگشت به ایران تشکیل جلسه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از رویترز، یک منبع نزدیک به شرکت پژو سیتروئن فرانسه در آستانه سفر دو روزه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به فرانسه گفت، احتمالا هیئت مدیره این شرکت روز چهارشنبه برای بحث درباره فرصت های تجاری در ایران تشکیل جلسه خواهد داد.

    روحانی این هفته در اولین سفر رسمی خود به اروپا پس از لغو تحریم ها، در راس هیئتی بلندپایه متشکل از وزرا و روسای بنگاه های اقتصادی ایران به ایتالیا و فرانسه سفر کرده است.

    در حالی که دولت ایران در اندیشه احیای اقتصاد تحریم زده این کشور است، انتظار می رود در این سفر، قراردادها و موافقتنامه هایی در حوزه های مختلف به ارزش میلیاردها دلار به امضا برسد.

    روحانی روز دوشنبه قبل از ترک تهران گفت که انتظار دارد در این سفر قراردادهایی با شرکت های پژو و رنو بسته شود.

    پژو سیتروئن، پرفروش ترین شرکت خودروسازی در ایران در دوره قبل از تحریم ها، از اظهارنظر در خصوص احتمال برگزاری نشست هیئت مدیره با موضوع از سرگیری همکاری ها با ایران خودداری کرده است.

    سخنگوی پژو گفت: «گفت و گوها ادامه دارد، ما در مورد پیشرفت گفت و گوها اظهار نظر نمی کنیم.»

    در همین حال، یک منبع نزدیک به شرکت رنو روز دوشنبه گفت که این شرکت امیدوار است این هفته حداقل با یکی از شرکای ایرانی اش، یعنی ایران خودرو یا سایپا، یادداشت تفاهمی را برای بازاریابی مدل های جدید در این کشور به امضا برساند.

    رنو مدتی است مونتاژ خودروهای مدل ساندرو و لوگان خود را در ایران آغاز کرده و قصد دارد مدل های جدیدی نظیر کلیو و کاپتور را در بازار این کشور عرضه کند.

    رنو و پژو تنها شرکت های خودروسازی نیستند که قصد دارند پس از تحریم ها وارد بازار ایران شوند. شرکت های آلمانی فولکس واگن و دایملر نیز تلاش دارند جای پایی برای خود در بازار ایران باز کنند.

    تیری کوسکاس، رئیس بخش فروش شرکت رنو هفته گذشته گفته بود که بازار  ایران پتانسیل رسیدن به فروش 1.5 تا 2 میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو