فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل سایپا در جلسه مشترک با معاون سیما:

درخواست حمایت بیشتر رسانه ملی از خودروسازان داخلی

عصر خودرو- مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از مدیران ارشد این گروه، با معاون سیمای جمهوری اسلامی دیدار و در خصوص همکاری های مشترک گفتگو کرد.

درخواست حمایت بیشتر رسانه ملی از خودروسازان داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، دکتر مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه چند نفر از مدیران ارشد گروه سایپا در جلسه ای با علی اصغر پور محمدی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران درخصوص همکاری های مشترک گروه سایپا و رسانه ملی به گفتگو پرداخت.

    در این جلسه، جمالی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صنعت خودروسازی کشور و گروه سایپا، تاثیر این صنعت را در اقتصاد و اشتغال کشور بسیار مهم دانست و گفت: خودروسازی با زنجیره وسیعی که در عرصه تولید، تامین، عرضه و خدمات دارد از اهمیت زیادی در اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور برخوردار است.

    وی با تاکید بر نقش حمایتی از تولید در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاثیر اقتصاد مقاومتی در این صنعت گفت: خودروسازی یکی از صنایع مهمی است که در طی بیش از نیم قرن در کشور ایجاد شده است و در حال حاضر به صورت مستقیم و غیر مستقیم حدود یک و نیم میلیون شغل را شامل می شود و این صنعت توانست در شرایط سخت تحریم، با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی در فرآیند ها بر مشکلات غلبه کند.

    جمالی افزود: در این برهه زمانی، نقش حمایتی دولت تدبیر و امید نیز بسیار اثر گذار بود و اختصاص تسهیلات خرید 25 میلیون تومانی نیز بر همین اساس صورت پذیرفت و سبب تضمین 30 هزار شغل در گروه خودروسازی سایپا شد.

    وی خاطر نشان کرد: تاثیر گذاری این صنعت در اشتغال به حدی است که با دو برابر شدن تولید در این صنعت، اشتغالزایی نیز به همین نسبت افزایش می یابد و این موضوع منحصر به صنعت خودروسازی است.

    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا صنعت خودرو را صنعت مهم و راهبردی کشور دانست و گفت: این صنعت با 60 صنعت دیگر در ارتباط است و کاهش تولید در آن در سایر صنایع به خصوص صنایع بزرگی چون فولاد و پتروشیمی تاثیر می گذارد.

    وی افزود: با وجود تاثیرگذاری این صنعت در اقتصاد کشور، متاسفانه هزینه تولید در کشور به دلایل مختلفی از جمله سودهای بانکی بیش از 30 درصد تولید را به خود  اختصاص داده و این درحالی است که در کشورهای پیشرفته این میزان 2.5 درصد هزینه تولید است و این موضوع باید به صورت جدی بررسی و مشکلات آن برطرف شود.

    جمالی با اشاره به نقش صنعت خودروسازی در کسب درآمد ناخالص و جلوگیری از خروج ارز از کشور گفت: در همین وضع نامناسب بازار خودرو و با وجود رکود بی سابقه در این بازار، حدود یک میلیون دستگاه خودرو نیاز بازار داخلی است و با درنظر گرفتن قیمت حداقلی خودرو در جهان، حدود 12 هزار دلار، به صورت متوسط 12 میلیارد دلار ارز برای تامین نیاز بازار داخلی لازم است و دو  خودروساز بزرگ کشور با تولیدات خود از خروج این سرمایه از کشور جلوگیری می کنند.

    وی با اشاره به محصولات گروه سایپا و تصویر نامناسبی که از آن در جامعه ایجاد شده است گفت: با وجود فضاسازی علیه محصولات داخلی و صحبت هایی که در خصوص خانواده پراید (ایکس 100) در جامعه مطرح است این گروه محصولات توانست رکورد فروش خودرو در دنیا را با فروش 19 هزار خودرو بشکند و به رکوردی منحصر به فرد دست یابد که نشان دهنده محبوبیت این خودرو در جامعه و در میان خانواده های ایرانی است.

    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جایگاه رفیع سازمان صدا و سیما و رسالت بزرگ این رسانه خاطر نشان کرد: از رسانه ملی درخواست می کنیم که در تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید، از صنایع ملی به خصوص صنعت خودروسازی کشور حمایت های مستمر و بیشتری انجام دهد.

    در پایان این جلسه، دکتر جمالی از باشگاه خبرنگاران جوان هم بازدید کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو