فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی‌های بزرگ اروپا در انتظار امضای قرارداد با ایران

عصر خودرو- شرکت‌های خودروسازی پژو سیتروئن، رنو و فیات کرایسلر همزمان با سفرهای اروپایی رئیس‌جمهور کشورمان، در انتظار امضای قرارداد با خودروسازی‌های ایران هستند.

خودروسازی‌های بزرگ اروپا در انتظار امضای قرارداد با ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، یوروپ اتو نیوز با انتشار گزارشی نوشت: شرکت‌های خودروسازی بزرگ اروپا، همزمان با سفرهای اروپایی «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، برای امضای قرارداد‌های همکاری با شرکت‌های ایرانی لحظه‌شماری می‌کنند.

    روحانی روز دوشنبه با ورود به ایتالیا، نخستین دور سفرهای اروپایی خود را آغاز کرد. انتظار می‌رود وی در سفر خود به ایتالیا، مذاکراتی را با نمایندگان خودروسازی‌ «فیات کرایسلر» انجام دهد. رئیس‌جمهور ایران در جریان این سفر، تاکنون با «ماتیو رنتزی،» نخست‌‍وزیر این کشور و «پاپ فرانسیس،» رهبر کاتولیک‌های جهان، دیدار و گفتگو کرده است.  
       
    نگارنده گزارش سپس به ضیافت شامی که «سرجیو مارچیونه،» مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر، به مناسبت حضور رئیس‌جمهور ایران در ایتالیا ترتیب داده، اشاره می‌کند. وی در ادامه می‌نویسد: «یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود، پیش‌بینی کرد روحانی در این دیدار قراردادهایی را به ارزش 17 میلیارد یورو (معادل 18/4 میلیارد دلار)، منعقد کند.»

    مارچیونه با اشاره به ظرفیت بالای بازار ایران برای سرمایه‌گذاری، از انجام مذاکراتی برای ساخت خودروهای سبک و اتوبوس در این کشور، خبر داد. فیات سایکلر سال 2005 (1383)، نیز مذاکراتی را با طرف‌های ایرانی انجام داد؛ اما، این گفتگوها هیچ‌گاه به مرحله اجرا نرسید. این خودروسازی سال 2012 (1390) فروش محصولات خود را به ایران متوقف کرد.    

    روحانی قصد دارد چهارشنبه نیز به فرانسه سفر و با «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند. انتظار می‌رود وی در این سفر، قراردادهایی را با شرکت‌های خودروسازی «پژو سیتروئن» و «رنو» منعقد کند. وی همچنین ممکن است قراردادهای خرید 114 فروند هواپیمای مسافربری «ایرباس» را نهایی کند. این هواپیماها که شامل 8 فروند هواپیمای «سوپر جامبو اِی 380» است، به‌منظور نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل هوایی ایران خریداری می‌شوند.
     
    در پایان گزارش نیز آمده است: لغو تحریم‌های ایران، فرصت مناسبی را برای رشد و شکوفایی اقتصاد این کشور بوجود آورده است. انتظار می‌رود با از میان برداشته شدن موانع تجاری، دست‌کم 50 میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی به این کشور سرازیر شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو