فونیکسریمکسبهتام

ثابت ماندن قیمت خودروهای وارداتی

کاهش مقطعی خودروهای داخلی

عصر خودرو- با توجه به ثابت ماندن قیمت ارز در داخل قیمت خوردوهای وارداتی کاهش چشمگیری نداشته‌اند و قیمت خودروهای داخلی به سبب نزدیک شدن بازار پایان سال بعید است که قیمت این خودروها کاهش پیدا کند.

کاهش مقطعی خودروهای داخلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا پورحسنی، کارشناس بازار خودرو اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها، بازار آن دسته از خودروهای تولید داخل که قیمت آنها پایین‌تر از 50 میلیون است از جمله تندر 90، خانواده پژو و پراید در زمانی کوتاه‌مدت و مقطعی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند.

    او بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مردم قدرت خرید خودروهای زیر 50 میلیون تومان را دارند و به علت افزایش هزینه‌های تولید در این سال‌های اخیر و با ورود خودروهای وارداتی با برندهای مطرح که در آینده وارد بازار ایران خواهند شد و قمیت چندصد میلیونی را دارند و از طرفی دیگر با نزدیک‌تر شدن به بازار پایان سال که همراه با افزایش تقاضای خرید خودرو است، بعید است قیمت این خودروها کاهش داشته باشد.

    پورحسنی در خصوص خودروهای وارداتی افزود: در خصوص خودروهای وارداتی نیز، از آنجایی که قیمت ارز ثابت مانده است خودروهای وارداتی کاهش چشمگیری نداشته‌اند. از طرفی دیگر هزینه‌های ورود خودروهای وارداتی مانند عوارض گمرکی و شماره‌گذاری و بیمه کاهش محسوسی در قیمت این خودروها نخواهیم داشت.

    او ادامه داد: با ورود برندهای نامی شاهد رکود در این بخش از خودروها خواهیم بود.

    پورحسنی در خصوص وضعیت کلیه بازارها در درازمدت تصریح کرد: وضعیت بازار کلیه‌ خودروها در درازمدت در پرده‌ای از ابهام است و فعلاً نمی‌توان نظری داد و عوامل متفاوتی از جمله سیاست‌های کلی شرکت‌های تولیدکننده داخلی و نحوه فروش شرکت‌های واردکننده خودرو با برندهای متنوع در آن دخیلی هستند، که این عوامل پیش‌بینی بازار خودرو در درازمدت را تحت شعاع قرار می‌دهد. در این میان خودروهایی هم بودند که تغییر قیمت نداشته و ثابت مانده‌اند از جمله تندر90، پارس تندر E2 اتومات، پژو 405، تیبا، خانواده پراید، سورن، رانا، آریو 1500، سوزوکی ویتارا، ساندرو اتوماتیک و ساینا اشاره کرد.

    او در خصوص تغییر قیمت خودروها از بیست‌وهفتم دی‌ماه ( یک روز بعد از رفع تحریم‌ها) تا ششم بهمن‌ماه خاطر نشان کرد: یک روز بعد از رفع تحریم تا ششم بهمن‌ماه در پنج خودرو شاهد کاهش قیمت بودیم از جمله این خودروها می‌توان پژو 206 (تیپ5)، (کاهش 200 هزار تومانی) پژو 206 صندوق‌دار (V8) (کاهش 100هزار تومانی)، پژو پارس (کاهش 200 هزارتومانی، دنا (کاهش 100 هزار تومانی و آریو 1600 (کاهش 100 هزار تومانی) اشاره کرد و در همین مدت مشابه خودروهایی مانند سمند SE (افزایش 100 هزارتومانی) و پژو 206 (تیپ2) (افزایش 100 هزارتومانی) با افزایش قمیت نیز رو‌به‌رو شدند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو