فونیکسریمکسبهتام

بلومبرگ:

پژو با تمام قوا به ایران می آید

عصر خودرو- پژو-سیتروئن و ایران خودرو ظرف پنج سال آینده ۴۰۰ میلیون یورو(۴۳۵ میلیون دلار) برای ارتقای کارخانه خودروسازی خود در نزدیکی تهران سرمایه گذاری خواهند کرد.

پژو با تمام قوا به ایران می آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بلومبرگ، خودروسازی پژو فرانسه میگوید این اولین قرارداد صنعتی امضا شده توسط یک شرکت غربی با ایران از زمان لغو تحریمها است.

    در کارخانه مشترک ایران خودرو و پژو از اواخر 2017 سالانه 100 هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد و این رقم در نهایت دو برابر خواهد شد. پژو و ایران خودرو در کارخانه تهران که اولین بار 50 سال پیش آغاز به کار کرد، خودروهای پژو 208 هاچ بک، سدان 301 و کراس اور 2008 را تولید خواهند کرد.

    کارلوس تاوارس مدیرعامل پژو در یک کنفرانس خبری در پاریس گفت: این قرارداد استراتژیک در دوره تحریمهای بین المللی ورق را برمی گرداند و گروه PSA(پژو-سیتروئن) و ایران خودرو را قادر می سازد فصل جدیدی را در تاریخ 30 ساله همکاری خود شروع کنند.

    قرارداد این همکاری در جریان سفر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به فرانسه امضا شد. در این سفر همچنین قرارداد ایران با ایرباس برای خرید هواپیما و ارتقای فرودگاهها نهایی شد. 

    با امضای این قرارداد ارزش سهام شرکت پژو با 1.5 درصد افزایش به 14.35 یورو در هر سهم  رسید.

    مقامات پژو میگویند که طی 18 ماه گذشته براساس انتظار لغو تحریمهای ایران در حال مذاکره برای بازگشت به ایران بوده اند.

    حسن روحانی روز پنجشنبه طی سخنانی برای سران تجاری فرانسه گفت: هیچ کس از تحریم سود نمی برد. ما آماده باز کردن یک صفحه جدید هستیم و از سرمایه گذاران فرانسوی در ایران استقبال می کنیم. 

    رنو دیگر خودروساز فرانسوی نیز قصد دارد حضور گسترده تری در ایران داشته باشد. کارلوس گوئن مدیرعامل رنو می گوید خروج این شرکت از بازار ایران در سال 2013 در نتیجه تحریمها 514 میلیون یورو به این شرکت زیان زده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو