فونیکسریمکسبهتام

پژو۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از سال ۹۶ تولید می شود

بازگشت پژو با ۳ خودروجدید

عصر خودرو- ایران خودرو و پژوی فرانسه در قرارداد جدیدی که دیروز امضا شد، بر ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو۴۰۵ و پژو۲۰۶ و تولید سه خودروی جدید پژو۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ از اواسط سال ۲۰۱۷ توافق کردند.

بازگشت پژو با ۳ خودروجدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت پژوی فرانسه روز گذشته قراردادی را برای همکاری‌های جدید به امضا رساندند. همزمان با سفر حسن روحانی و هیئت همراه به فرانسه، قرارداد از سرگیری همکاری‌های گروه صنعتی ایران خودرو و پژو که پس از مذاکراتی طولانی، نهائی شده بود با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران، نخست وزیر فرانسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد صنعتی دو کشور به امضای مدیران عامل دو خودروساز رسید.

    هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دور جدید همکاری‌ها را کاملاً متفاوت با رویکرد گذشته توصیف کرده است.

    این برای نخستین بار است که یکی از خودرو سازان برتر دنیا از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودروی ایران حضور پیدا می‌کند.

    براساس این گزارش، ایجاد شرکت مشترک ایرانی فرانسوی با سهامداری 50درصدی هر یک از طرفین مهمترین بخش این قرارداد است که به انتقال تکنولوژی به‌روز دنیا، تولید محصولات جدید و همچنین استفاده از بازارهای صادراتی خواهد انجامید.

    * جزئیات قرارداد، تولید 3 خودروی جدید از سال 96

    به گزارش تسنیم، در حالی هنوز خبری رسمی از جزئیات قرارداد هنوز اعلام نشده که خبرهای غیررسمی حاکی است، در این قرارداد سه نوع خودروی 208، 2008 و 301 قرار دارد که قرار است دو شرکت در ایران شرکتی با نام جدید را با سهم هرکدام پنجاه درصد تأسیس کنند و سی درصد محصولات را صادر کنند و بقیه در بازار ایران به فروش برسد.

    تولید خودرو براساس این قرارداد از اردیبهشت 96 آغاز می‌شود که این شرکت جدید 200هزار خودرو در سال تولید و روانه بازار خواهد کرد.

    سهم سرمایه گذاری هر شرکت در این قرارداد 400 میلیون یورو مشخص و نهایی شده است.

    * ساماندهی تولید پژو 206 و 405 در قرارداد جدید

    رویترز نیز جزئیاتی از قرارداد 800 میلیون یورویی ایران خودرو با پژوی فرانسه را اعلام کرد که بر این اساس ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو405 و پژو206 و تولید سه خودروی جدید پژو208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 در این قرارداد پیش‌بینی شده است.

    شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» دیروز پنجشنبه از تأسیس یک شرکت مشترک با شرکت ایران خودرو برای ساماندهی تولید کنونی خودروهایش در ایران و آماده سازی تولید محلی خودروهای جدید خبر داد.

    این توافقنامه که بازگشت شرکت پژو را به ایران پس از 18 ماه مذاکرات دشوار اعلام می‌کند، در جریان سفر رسمی حسن روحانی رئیس جمهور ایران به پاریس، در مقر فدراسیون شرکت‌های فرانسوی موسوم به «مدف» Medef  به امضای کارلوس تاواره Carlos Tavares رئیس هیأت مدیره شرکت پژو و رئیس شرکت ایران خودرو رسید.

    شرکت خودروسازی فرانسوی «پژو سیتروئن» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امضای این توافقنامه راهبردی فصل دوره تحریم‌های بین المللی را می‌بندد و به‌ویژه به پژو سیتروئن و ایران خودرو امکان می‌دهد صفحه جدیدی را در تاریخ خود بنویسند».

    در این توافقنامه ساماندهی تولید کنونی مدل‌های قدیمی پژو405 و پژو206 که پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خارج از قرارداد با ایران خودرو در این کشور ادامه یافت، پیش‌بینی شده است.

    شرکت تازه‌‌تأسیس با سرمایه‌گذاری تا 400 میلیون یورو که به‌طور مساوی از سوی دو طرف تأمین می‌شود، کارخانه‌ای نزدیک تهران را برای تولید مدل‌های جدید پژو یعنی پژو208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 نوسازی خواهد کرد. «پژو سیتروئن» بدین ترتیب نخستین شرکت خودروسازی است که پس از لغو تحریم‌های بین المللی با ایران قرارداد امضا می‌کند.

    توقف ناگهانی تولید محلی پژو در اوایل سال 2012 با ناخرسندی ایران خودرو مواجه شد در حالی که پرفروش‌ترین مارک در بازار داخلی ایران است و 30 درصد سهم این بازار را در اختیار دارد.

    دیگر شرکت خودروسازی فرانسوی «رنو» که تولید خود را در ایران اواسط سال 2013 متوقف کرد با این حال به نظر می‌رسد به‌دنبال پیشی گرفتن از رقباست.

    اوایل هفته یک منبع نزدیک به رنو گفته بود قراردادی به‌زودی با شرکای محلی فعلی خود یعنی ایران خودرو و سایپا برای تولید مدل‌های دیگر این شرکت امضا خواهد شد اما نتوانست بگوید که این قرارداد این هفته آماده خواهد بود یا نه.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو