فونیکسریمکسبهتام

پلیس مانع صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی شود

گام مثبت محیط زیست در تدوین دستورالعمل فرایند معاینه‌ فنی

عصر خودرو- سخنگوی فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با تاکید بر ضرورت تدوین فرایند معاینه فنی وسایل نقلیه مطابق با استانداردهای ملی، گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با انجام این اقدام از صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی بدون انجام تست فنی جلوگیری خواهد کرد.

گام مثبت محیط زیست در تدوین دستورالعمل فرایند معاینه‌ فنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، موید حسینی صدر  در توضیح لزوم تدوین دستورالعمل‌های مربوط به فرایند معاینه فنی وسایل نقلیه مطابق با استاندارد ملی و حدود مجاز سطح انتشار آلایندگی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان حفاظت محیط زیست باید بر فرایند معاینه فنی وسایل نقلیه مطابق با اصول استاندارد نظارت داشته باشند.

    محیط زیست و پلیس مانع صدور برگه‌های جعلی معاینه فنی شوند

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که حاکی از جعل برگه های معاینه فنی دارد، در واقع عده‌ای سودجو و قانون شکن ماهیت این خدمات را زیر سوال بردند به طوری که در برخی مراکز معاینه فنی برگه‌ها بدون انجام تست فنی برای وسایل نقلیه صادر می‌شود.

    وی با تاکید بر ضرورت وجود وحدت رویه در انجام معاینه فنی، افزود: برگه‌های معاینه فنی باید طبق اصول تدوین شده از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر شود، پلیس راهنمایی و رانندگی هم باید بر انجام معاینه فنی وسایل نقلیه نظارت دقیقی داشته باشد.

    لزوم جلوگیری از نگاه‌درآمدزایی به مراکز معاینه فنی

    حسینی صدر یادآور شد: کمبود امکانات و فرصت اندک مردم در برخی مناطق سبب بروز تخلف می‌شود که افزایش مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه نیز از افزایش این دست تخلفات می‌کاهد البته نباید به افزایش مراکز معاینه فنی نگاه درآمدزایی داشت.

    سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست از حوزه وظایف نظارتی باید دستورالعمل‌های مربوط به فرایند معاینه فنی وسایل نقلیه را مطابق با استاندارد ملی و حدود مجاز سطح انتشار آلایندگی تدوین و ابلاغ کند زیرا این اقدام دغدغه صدور معاینه فنی بدون اصالت و غیرقانونی را برطرف می‌کند.

    به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سیدنواب حسینی منش قائم مقام ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با یادآوری مواد آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی مصوب سال 93 هیات وزیران، گفت: طبق این مصوبه علاوه بر الزام مراکز معاینه فنی به استفاده از سامانه معاینه فنی، دستورالعمل‌های مربوط به فرایند معاینه فنی وسایل نقلیه مطابق با استاندارد ملی و حدود مجاز سطح انتشار آلایندگی سازمان حفاظت از محیط زیست در حال تدوین است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو