فونیکسریمکسبهتام

آئودی؛ رقیبی برای تسلا

عصر خودرو- آئودی درتلاش است تا اولین خودروی تمام الکتریکی که از نوع شاسی بلند و همه‌جا‌ رو است را تا سال ۲۰۱۸ به مرحله تولید برساند. این خودرو قرار است رقیبی برای تسلای مدل X باشد که سال گذشته در آمریکا به مرحله فروش رسید.

آئودی؛ رقیبی برای تسلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، آئودی درتلاش است تا اولین خودروی تمام الکتریکی که از نوع شاسی بلند و همه‌جا‌ رو است را تا سال 2018 به مرحله تولید برساند. این خودرو قرار است رقیبی برای تسلای مدل X باشد که سال گذشته در آمریکا به مرحله فروش رسید. تلاش برای ساخت خودروهای تمام الکتریکی در میان خودرو‌سازان مطرح مدتی است شروع شده است و اما ساخت مدل‌های SUV از لحاظ تامین قدرت و نیروی مورد نیاز کمی چالش‌برانگیزتر است. خودروهای همه جا رو باید بتوانند مانند مدل‌های بنزینی یا دیزلی خود در مسیرهای ناهموار و پر شیب عملکرد مناسبی داشته باشند.

    این مدل تمام الکتریکی آئودی خواهد توانست با یکبار شارژ تا 500 کیلومتر را طی کند که این مسافت کمی بیشتر از مدل ایکس تسلا است. آئودی خودروسازی آلمانی است که محصولاتش را در 9 کارخانه در 8 کشور اروپایی تولید می‌کند و یکی از با سابقه‌ترین خودروسازان اروپایی است که با داشتن نزدیک به یک قرن تجربه قصد دارد اجازه ندهد تسلای نو‌ظهور یکه‌تازه دنیای خودروهای تمام برقی باشد.

    بر اساس اعلام مدیران آئودی قرار است باتری‌ها و خودرو در کارخانه‌ای در بلژیک تولید شود، در واقع محلی که موتور و سایر پیشرانه‌های فولکس واگن در آنجا تولید می‌شوند. نقل و انتقالاتی دیگر در سایر کارخانه‌های آئودی در حال صورت گرفتن است که نشان می‌دهد برنامه‌های منسجمی توسط این خودرو‌ساز آلمانی برای حضور قوی‌تر در بازار خودروی جهان دنبال می‌شود.

    جورج هافمن یکی از مدیران این شرکت در کنفرانسی خبری که این هفته در فرانکفورت برگزار شد، اعلام کرد: «اگر دولت می‌خواهد که آلمان قطب خودروهای الکتریکی باشد باید حمایت خود را از طریق معافیت‌های مالیاتی و سرمایه‌گذاری مستقیم برای ایجاد تحولی اساسی در ساخت خودروهای تمام برقی نشان دهد.»

    به نظر می‌سد آئودی در راستای شعار سازمانی (پیشرفت از طریق تکنولوژی است) خودش است که به تولید خودروهای پاک روی آورده و همانند حلقه‌های معروف برندش که نماد اتحاد چهار برند است در تلاش است تا خود را مرکز تولید خودروهای تمام الکتریکی کند.

    آئودی مصمم است این مدل چهار چرخ محرک‌اش در عین داشتن ظاهری عضلانی و لوکس از سرعت و قدرت بالایی برای رقابت با رقیب آمریکایی خود برخوردار باشد. این همه جا روی آلمانی e-tron Quattro نام دارد و مدل مفهومی آن در سال 2015 معرفی شد. این خودرو با استفاده از سه موتور که دو عدد از آنها چرخ‌های عقب و یک موتور چرخ‌های جلو را می‌چرخاند می‌تواند ظرف مدت 4.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در حالت رانندگی معمولی می‌تواند 429 اسب بخار قدرت (kW 320) تولید کند که در صورت نیاز تا 496 اسب بخار(kW 370) افزایش پیدا می‌کند.

    محل قرار گرفتن باتری‌ها در ایترون همانند تمام خودروهای الکتریکی در کف خودرو است تا وزن به‌صورت متعادل روی محورهای خودرو تقسیم شود. ایترون با کاهش خودکار ارتفاع خودرو در سرعت‌های بالا در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌کند. استفاده از روش‌های کاهش مصرف برق در خودروهای تمام الکتریکی مزیت رقابتی بالایی را در اختیارشان قرار می‌دهد. طراحی منحصر‌به‌فرد ایترون باعث شده است که در میان همه جا رو‌ها از ضریب پسای 0.25 برخوردار شود که در نوع خود بی نظیر است و می‌تواند او را به آئرودینامیک‌ترین خودروی شاسی‌بلند جهان تبدیل کند.

    مبنای طراحی این خودرو از ابتدا برای خودرویی الکتریکی طراحی شده است و تمام موارد مورد نیاز رعایت شده است. این خودرو با 4.88 متر طول، 1.93 متر عرض و 1.54 متر ارتفاع از نظر ابعاد در میان مدل‌های Q5 و Q7 آئودی قرار می‌گیرد. تجربه‌های موفق آئودی در ساخت خودروهای تمام الکتریک اسپرت مانند مدل R8 کمک زیادی به طراحی این مدل همه جا رو کرده است. تجربه‌ای که خود شرکت به آن اعتراف کرده است، تجربه‌ای که رقیب آمریکایی اش هم از آن برخوردار بوده و پس از ساخت خودرویی اسپرت به عرصه همه جا رو‌ها وارد شده است.

    فضای داخل خودرو برای چهار نفر و وسایل همراهشان کاملاQ مناسب است و سرنشینان عقب می‌توانند از نمایشگر OLED در فضایی کاملا مدرن و زیبا استفاده کنند. تمام امکانات داخل خودرو از طریق صفحه نمایشی OLED قابل کنترل و مدیریت است و بسیاری از دکمه‌ها در داشبورد از این طریق حذف شده است.

    باید منتظر شد و دید که در عمل آئودی تا چه ‌میزان می‌تواند بازار همه جارو‌های برقی را از چنگ تسلای آمریکایی خارج کند و خودرو را به‌عنوان خودرو‌سازی برقی مطرح کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو