فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۱۳ هزار فوتی در حوادث رانندگی طی ۹ ماهه امسال

عصر خودرو- سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: طی حوادث رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال،۱۳ هزار و ۱۰۲ تن در کشور جان خود را از دست دادند.

بیش از ۱۳ هزار فوتی در حوادث رانندگی طی ۹ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با آمار تلفات حوادث رانندگی 13 هزار و 471 تن، 2.7 درصد کاهش یافته است.
    این گزارش افزود : طی 9 ماهه امسال از کل تلفات حوادث رانندگی، 10 هزار و 51 تن، مرد و سه هزار و 51 تن، زن بودند.

    **بیشترین و کمترین تلفات رانندگی در فارس و ایلام
    براساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، طی این مدت، استان های فارس با یک هزار و 84، خراسان رضوی با یک هزار و 68 و تهران با 936تن بیشترین و استان های ایلام با 130، کهگیلویه و بویراحمد با 135 و اردبیل با 154 فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشتند.

    **مسیر های برون شهری دارای بیشترین تلفات
    دراین گزارش آمده است از کل تلفات حوادث رانندگی 9 ماهه امسال، هشت هزار و 599 تن در مسیرهای برون شهری، سه هزار و 468 تن در محورهای درون شهری، 975تن در مسیرهای روستائی و 60 تن در مسیرهای نامعلوم جان خود را از دست دادند.
    بر اساس گزارش پزشکی قانونی در این مدت، 243 هزار و 806 مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور مراجعه کردند که 173 هزار و 992 تن از این شمار، مرد و 69 هزار و 814 تن، زن بودند؛ ضمن اینکه آمار مصدومان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد بیشتر شده است.

    **کاهش تلفات حوادث رانندگی در آذر ماه
    سازمان پزشکی قانونی کشور در این گزارش افزود: طی آذر ماه سالجاری یک هزار و 240 تن در حوادث رانندگی جان باختند که از این تعداد 971 تن، مرد و 269 تن، زن بودند. آمار تلفات حوادث رانندگی آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 2.6 درصدی مواجه بوده است.
    همچنین در این مدت 24 هزار و 12 تن نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با آبان سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو