فونیکسریمکسبهتام

چمران:

اتمام پروژه اتوبان یادگار امام اولویت اول شورای شهر

عصر خودرو- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتمام پروژه یادگار امام اولویت اول شورای شهر در بودجه سال ۹۵ است

اتمام پروژه اتوبان یادگار امام اولویت اول شورای شهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، اشرفی دبیر دبیران شورایاری منطقه 10 شهرداری تهران، با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارش عملکرد شورایاری منطقه 10 اظهار داشت: منطقه 10 دارای 52 درصد بافت فرسوده مصوب است و دارای 62 کیلومتر معابر با عرض زیر 2 متر که باعث عدم نفوذ به این بافت‌ها در زمان بروز حوادث شده است.

    وی افزود: منطقه 10 دارای 78 هکتار فضای سبز، 29 بوستان است که از فقیر ترین مناطق از نظر فضای سبز محسوب می‌شود.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 10 بیان کرد: این منطقه به لحاظ دارا بودن دو سوله مدیریت بحران و دو ایستگاه آتش نشانی در زمان بروز حوادث بی دفاع است.

    اشرفی ادامه داد: تراکم، ریزدانگی و عدم نفوذ ناپذیری به بافت‌های شهری به لحاظ وجود بافت‌های فرسوده از جمله مشکلات موجود در منطقه 10 است.

    وی گفت: تراکم جمعیت در منطقه 10 به نسبت دیگر مناطق بسیار زیاد است و نبود پارکینگ در منطقه باعث چندین حادثه قتل در درگیری‌ها شده است.

    *عظیمی: تخفیف 56 میلیاردی به مردم بابت نوسازی بافت‌های فرسوده

    عظیمی شهردار منطقه 10 در خصوص مسائل موجود در این منطقه اظهار داشت: به دلیل وجود سرانه‌های اندک شهری در منطقه 10 مردم در رنج هستند که شورای شهر در این رابطه می‌تواند به مردم این منطقه کمک کند.

    وی افزود: سال گذشته حدود 56 میلیارد تومان در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده به مردم این منطقه تخفیف داده شد، اما هنوز 52 درصد از بافت‌ این منطقه فرسوده است.

    شهردار منطقه 10 بیان کرد: مشکل دیگر مردم منطقه 10 نیمه کاره باقی ماندن پروژه‌ها است به عنوان مثال پروژه یادگار امام طی این سال‌‌ها 30 درصد پیشرفت داشته همچنین نیمه کاره باقی ماندن سیستم فاضلاب شهری موضوع دیگری است که نیازمند همکاری شرکت آب و فاضلاب است.

    احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات منطقه 10 گفت: در خصوص تقسیم بندی مناطق 9 و 10 باید تجدید نظر صورت گیرد که کمک موثری در جهت افزایش درآمد زایی خواهد داشت.

    احمد دنیامالی ‌عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بافت فرسوده مشکل اصلی منطقه 10 است و این که با نوسازی این بافت‌ها باعث افزایش تراکم بیشتر جمعیت در منطقه می‌شود، زیرا واحدهای مسکونی تک واحده به آپارتمان‌های چندین طبقه تبدیل می‌شود.

    وی افزود: منطقه 10 دارای دو برابر تراکم متوسط و چهار برابر تراکم استاندارد است.

    پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اتمام پروژه یادگار امام که شورای شهر تاکید زیادی روی آن داشته‌ است و هر ساله بودجه خوبی برای آن در نظر گرفته می‌شود با کندی پیش می‌رود.

    وی افزود: وجود بافت‌های فرسوده در شهر تهران در تمام جلسات شورا مطرح می‌شود، اما امیدی برای بهبود آن وجود ندارد، امیدواریم دولت قبل از این که مشکلی ایجاد و باعث فاجعه شود وارد کار شود.

    مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: به نظر بنده مشکل اصلی منطقه 10 نیمه کاره باقی مانده پروژه یادگار امام است که در گذشته گفته می‌شد معارض تکمیل آن پادگان جی است که امروز این پادگان توسط شهرداری خریداری شده است.

    وی گفت: اتمام پروژه یادگار امام اولویت اول شورای شهر در بودجه سال 95  است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط