فونیکسریمکسبهتام

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو ( ۴)

استقبال گسترده خودروسازان برتر از همایش بین المللی صنعت خودرو ایران

عصر خودرو- دبیرکل همایش بین المللی صنعت خودرو ایران گفت: همایش بین المللی صنعت خودرو با توجه به اینکه اولین رویداد بزرگ صنعتی کشور است که بعد از برجام برگزار می شود، بازتاب بسیار گسترده ای در عرصه ی بین المللی خواهد داشت و باعث آشنایی عمیق تر سرمایه گذاران و خودروسازان جهان با صنعت خودروسازی ایران خواهد شد.

استقبال گسترده خودروسازان برتر از همایش بین المللی صنعت خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپا نیوز، ساسان قربانی با بیان مطلب فوق، افزود: خوشبختانه از همایش بین المللی صنعت خودرو، استقبال گسترده ای شده است و بسیاری از کشورهایی که علاقه مند هستند با صنعت خودرو و قطعه سازی ایران همکاری کنند، اعلام آمادگی نموده و ثبت نام کرده اند.

    دبیرکل همایش بین المللی صنعت خودرو ایران خاطرنشان کرد: نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران نیز از 9 الی 12 اسفند ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه ها برگزار می شود و تفاوت این نمایشگاه با نمایشگاه های قبلی در این است که هم خودروسازان و هم قطعه سازان در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی گفت: در مورد نمایشگاه صنعت خودرو به این نکته باید اشاره کرد که این نمایشگاه کاملا" ایرانی است و صرفا شرکت های ایرانی و شرکای بین المللی آنها می توانند در نمایشگاه حضور یابند.

    ساسان قربانی تاکید کرد: این همایش سومین همایش بین المللی صنعت خودرو است که در سالن اجلاس برگزار می شود و در آن مسوولین عالی رتبه ای از صنعت خودروسازی دنیا به عنوان سخنران و مشارکت کننده حضور خواهند داشت و به دلیل نزدیکی به نمایشگاه، امکان بازدید از آن برای مهمانان بین المللی که در کنفرانس شرکت می کنند نیز فراهم شده است.

    دبیر انجمن قطعه سازان کشور در خصوص دستاوردهای دوره های قبلی همایش، گفت: در همایش اول به معرفی صنعت خودرو کشور پرداختیم یعنی صنعت خودرو کشور را معرفی کردیم که چه ابعادی، چه ویژگی ها و چه مختصاتی دارد؟ در همایش دوم، به فرصت های سرمایه گذاری اشاره داشتیم و اما همایش سوم که دقیقا بعد از رفع تحریم ها و به سرانجام رسیدن برجام برگزار می شود، فرصتی خواهد بود برای عملی شدن مذاکرات که در طول این دوره انجام شده است.

    قربانی یادآور شد: در واقع ما در دوره های قبلی بسترسازی کردیم برای معرفی و آشنایی دنیا با صنعت خودرو کشور و در این دوره فرصتی خواهد بود برای عملی شدن توافقات صورت گرفته با خودروسازان برتر دنیا.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر برگزاری همایش صنعت خودرو فرصتی است برای بازدیدکنندگان بین المللی که با صنعت خودروسازی کشورمان آشنا شوند، به دلیل اینکه در چند سال گذشته با تحریم مواجه بودیم و صنعت خودرو به طور مشخص در تحریم بود و مشکلات عدیده ای این صنعت را احاطه کرده بود. بنابراین این رویداد می تواند در آینده ی صنعت خودروی کشور تاثیرگذار باشد.

    دبیر انجمن قطعه سازان ایران گفت: سایپا و اساسا صنعت خودرو کشور دوره ی سختی را سپری کرده است. اگر برنامه هایی که گروه خودروسازی سایپا تدوین کرده، بتواند عملیاتی کند، به موفقیت های لازم خواهد رسید هر چند که صنعت کشور در سال 1395 سال دشواری را پیش رو خواهد داشت.

    وی افزود: درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده و به دلیل کاهش قیمت نفت، مردم به عنوان مصرف کننده ی صنعت خودرو وضعیت اقتصادی دشواری را خواهند داشت و همینطور شرایط عمومی کشور از لحاظ اقتصادی و صنعتی در دوره ی گذار هست و لذا سال سختی پیش رو خواهد بود.

    قربانی گفت: برنامه های تدوین شده اگر به خوبی اجرا شود و صنایع بتوانند در حوزه ی نقدینگی به درستی عمل کنند، انشاءالله دشواری های سال 95 را سپری کرده و امیدوار هستیم که در سال 96 با اجرای پروژه هایی که شروع شده است بتوانیم به اهداف مان برسیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو