فونیکسریمکسبهتام

پژوهای جدید در خارج از ایران چند فروخته می‌شوند؟

عصر خودرو- نگاهی به قیمت کنونی مدل های پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در بازارهای جهانی و منطقه نشان می‌دهد که قیمت این سه مدل خودرو از پژوهایی که هم‌اکنون در ایران تولید می‌شوند، گران‌تر خواهد بود.

پژوهای جدید در خارج از ایران چند فروخته می‌شوند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در جریان سفر اخیر حسن روحانی به فرانسه، ایران‌خودرو و پژو برای تولید مشترک 3 مدل پژو در ایران به توافق رسیدند.

    بر اساس این توافق نامه مدل های 208، 2008 و 301 پژو در  ایران تولید خواهد شد.

    نگاهی به قیمت کنونی این مدل‌ها در بازارهای جهانی و منطقه نشان می‌دهد 3 مدل خودروی جدید  از پژوهایی که هم‌اکنون در ایران تولید می‌شوند، گران‌تر خواهد بود.

     

    خودروهای مذکور کلاس‌های مختلفی دارند با این حال اگر کلاس ساده و ارزان‌قیمت آنها را در نظر بگیریم، کف قیمت پژوهای جدید 44 میلیون تومان خواهد بود.

    هم‌اکنون ارزان‌ترین مدل پژو 208 در بازار امارات 51900  درهم به فروش می‌رود که قیمت آن به نرخ روز ارز در کشورمان به بالای 51 میلیون تومان می‌رسد.

    این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار اروپا و مطابق لیست قیمت شرکت پژو 14845 یورو اعلام شده که بیش از 57 میلیون تومان می‌شود.

     

    پژو 2008 در بازار امارات 69 هزار درهم قیمت خورده که معادل 68 میلیون تومان در ایران می‌شود. این خودرو در اروپا 19290 یورو قیمتگذاری شده که بیش از 75 میلیون تومان به پول ایران است. پژو 301 در بازار امارات 44500 درهم فروخته می‌شود که معادل 44 میلیون تومان است.

    با این قیمت‌ها مشخص است که خودروهای فوق مفید حال عامه مشتریان ایرانی نخواهد بود و قشر متوسط از اکنون نباید حسابی روی این خودروها باز کند.

    بنابراین انتظار این که محصولات جدید جایگزین خودروهای 40-30 میلیونی کنونی در بازار کشورمان مثل سمند، 405، 206 یا پارس شود، تقریبا نامحتمل است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو