فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتاق تهران:‌

امضای قرارداد ساخت گیربکس میان بخش خصوصی ایران و اتریش

عصر خودرو- رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: قراردادی در زمینه ساخت گیربکس میان بخش خصوصی ایران و اتریش بسته شد.

امضای قرارداد ساخت گیربکس میان بخش خصوصی ایران و اتریش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از آنا ، مسعود خوانساری در همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و جمهوری اتریش با بیان اینکه اتریش منطقه‌ای ژئوپلیتیک در قلب اروپاست‌، افزود: در طول سالیان گذشته روابط بسیار خوبی میان دو کشور برقرار بوده است که دو طرف در مدت تحریم‌ها تلاش کردند این روابط تحت تأثیر فراز و نشیب‌ها قرار نگیرد.

    وی ضمن تأکید بر اینکه دو کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند،‌ عنوان کرد: اکنون ما می‌توانیم از پتانسیل‌های بالای دو کشور استفاده کنیم.

    خوانساری به برنامه پنج ساله توسعه ششم اشاره کرد و گفت: در این برنامه رشدی 8 درصدی در نظر گرفته شده است که برای رسیدن به آن باید 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی علاوه بر سرمایه‌گذاری‌های داخلی جذب شود.

    وی ادامه داد: ایران با جمیتی 80 میلیونی بازار بسیار خوبی است و همچنین 15 کشور در اطراف ایران با جمعیت‌های 300 میلیون نفری وجود دارد که می‌تواند بازار مناسبی برای اروپایی‌ها باشد.

    خوانساری تأکید کرد: اتریش با جمعیت نه میلیونی خود امتیازاتی در اتحادیه اروپا دارد و همچنین زیرساخت‌ها و تکنولوژی قوی این کشور می‌تواند باعث افزایش سطح روابط تجاری با این کشور شود.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: حجم تجارت ایران و اتریش در سال 2014 تنها 218 میلیون دلار بوده است و اکنون اتاق بازرگانی می‌تواند این حجم تجارت را گسترش دهد.

    وی با تأکید بر اینکه افق‌های تازه‌ای پیش روی ایران و اروپا باز شده است، گفت: پس از 12 سال تحریم بازارهای بین‌المللی به روی ایران باز شده است که باید برنامه‌هایی دقیق برای استفاده از آن داشته باشیم.

    خوانساری تاکید کرد: در این مدت بیش از 100 هیئت خارجی وارد کشور شده و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای خوبی میان ایران و این کشورها بسته شده است که اوج آن در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به ایتالیا و فرانسه بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو