فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت:

همکاریهای ایران و اتریش در صنعت خودروسازی گسترش می یابد

عصر خودرو- نعمت زاده بر توسعه و تعمیق روابط اقتصادی در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی با اتریش تاکید کرد.

همکاریهای ایران و اتریش در صنعت خودروسازی گسترش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان؛ محمدرضا نعمت زاده در دیدار وزیر اقتصاد ایالت اشتایرمارک اتریش ضمن ابراز خرسندی از توافقات انجام شده ایران با کشورهای1+5 و لغو تحریمها ابراز امیدواری کرد؛‌ شرایط جدید به توسعه هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی دو کشور بینجامد.

    وی در ادامه با اشاره  به اینکه به دنبال پیوستن به زنجیره تولید بین المللی خودرو هستیم افزود: ایجاد یک پلت‌فرم و طراحی خودروهای مختلف، از جمله مواردی است که مورد حمایت ما خواهد بود و در این رابطه بخش خصوصی می تواند در توسعه این همکاریها نقش موثری داشته باشد.

    وزیر صنعت،‌معدن وتجارت با اشاره به ضرورت تعمیق روابط تولیدی و تجاری هر دو کشور تصریح کرد: در دیدار با رئیس‌جمهور اتریش، این مهم مورد تاکید قرار گرفت و یکی از موضوعات مطروحه تدوین نقشه راه در صنعت خودروسازی بود که امیدواریم بتوانیم در صنعت خودروسازی ،همکاریهای مشترک مناسبی داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه در گسترش فعالیتهای اقتصادی ،‌ سرمایه گذاری و همکاریهای مشترک از اهداف اصلی ما محسوب می شود افزود: دراین جهت توجه به کیفیت و استفاده از بالاترین و جدیدترین فناوریها از موضوعاتی است که حائز اهمیت خواهد بود.

    نعمت زاده با اشاره به اینکه توسعه صادرات نیز یکی دیگر از اهداف مهم به شمار می آید خاطرنشان کرد: دراین خصوص در تلاش هستیم تا یک سوم تولیدات خود را به بازارهای بین‌المللی صار کنیم.

    همچنین در این دیدار،‌ بوخمان ، وزیر اقتصاد ایالت اشتایرمارک اتریش نیز با استقبال از توسعه همکاریهای دو کشور  افزود: اتریش یکی از مناطق اروپاست که از فناوری و نوآوری بالایی برخوردار است و در زمینه خودروسازی نیز مراکز تحقیقاتی مختلفی را در خود جای داده است.

    وی ابراز امیدواری کرد؛ ‌در آینده هرچه زودتر بتوان شاهد گسترش تعاملات در این صنعت و دیگر صنایع بین دو کشور ایران و اتریش بود.

    قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در دیدار با « بوخمان»، وزیر اقتصاد ایالت اشتایرمارک  اتریش ، سیاست ها و ‌زمینه های همکاری با شرکتهای اتریشی را بررسی کرد.

    مجتبی خسروتاج ‌ در دیدار با وزیر اقتصاد ایالت اشتایرمارک کشور اتریش و هیات 50 نفره همراه با اشاره به محدودیت‌هایی که در دوران تحریم های ظالمانه برای بنگاه‌های ایرانی اعمال شده است تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم در این مدت با تکیه بر توانمندیهای داخلی به دستاوردهایی دست یابیم.

    وی در ادامه به همکاری ایران با  شرکت‌های اتریشی و سایر شرکت‌های اروپایی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال حضور قوی  در صحنه های تجارت بین المللی از طریق برقراری روابط و همکاری های بین المللی هستیم و دراین راه شرکت‌های اتریشی نیز می توانند از فضای فرهنگی مناسبی که درایران وجود دارد در همکاری با شرکت‌های ایرانی بهره مند شوند.

    خسروتاج با تأکید بر استفاده از سرمایه های انسانی و فارغ التحصیلان ایرانی افزود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در محصولات داخلی، توسعه صادرات کالاهای ایرانی و کار مشترک برای حضور در کشورهای ثالث، توسعه کارآفرینی در بخش خصوصی از دیگر موضوعات مورد تاکید ما خواهد بود.

    هیئت اتریشی که متشکل از شرکت‌های فعال در بخش صنایع خودرو و قطعات مرتبط، انرژی های تجدیدناپذیر، ‌فناوری های محیط زیستی، مدیریت منابع آب و پساب و صنایع چوب و پلیمرهای مهندسی است، سفر خود را از آذربایجان شرقی شروع و در حال حاضر در تهران مشغول مذاکرات با طرف‌های ایرانی هستند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو