فونیکسریمکسبهتام

بهترین خودروها با بودجه ۵۰ میلیون تومانی

عصر خودرو: از میان ۹ گزینه موجود سه تایشان پیش از این امتحان پس داده اند، دو گزینه چینی و چهار انتخاب جدید هم پیش روی بازار قرار دارند.

بهترین خودروها با بودجه ۵۰ میلیون تومانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱:۰۰
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی
  • بهترین خودروها با بودجه 50 میلیون تومانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از برترینها، از میان 9 گزینه موجود سه تایشان پیش از این امتحان پس داده اند، دو گزینه چینی و چهار انتخاب جدید هم پیش روی بازار قرار دارند.

تا همین پارسال اگر موجودی حساب تان را جمع می کردید تا به قصد خرید روانه بازار شوید در بازه قیمت 50 میلیون تومانی انتخاب هایی محدود پیش روی تان قرار داشت؛ چیزهایی مثل انواع پژو، سمند و تندر 90، حتی تلاش چینی ها هم دردی را دوا نمی کرد چون آنها نهایتا محصولی مثل جک J5، MVM315 و لیفان 620 را جلوی روی شما می گذاشتند.
نه اینکه امسال تغییر مهمی رخ داده باشد اما حالا می توانید همان کار کسالت بار پارسال را با خاطری آسوده تر انجام دهید چون گزینه هایی مثل دنا، لیفان X50، برلیانس h320، آریوهای 1500 سی سی و 1600 سی سی در سبد شما قرار می گیرد. حتی می توانید کمی دندان روی جگر بگذارید و مثلا برای ورود رنو ساندرو یا پژو 207 لحظه شماری کنید. ما هم خبرهایی درباره تولید دوباره پژو 207 در ایران شنیده ایم. ظاهرا قرار است مدل دنده ای این خودرو در نیمه اول سال آینده پا به نمایندگی های فروش بگذارد و انتظار برای مدل اتومات تا شش ماهه دوم به درازا بکشد؛ پس حداقل تا یک سال آینده استراتژی خرید در بازه 50 میلیونی ها ثابت باقی خواهد ماند و بعید است تغییر کند.

* خودروهایی که به آنها اعتماد داریم
1- مناسب برای خودروی اول؛ رانا

به خاطر ریخت و قیافه اش رانا را با پژو 206 مدل SD مقایسه می کنند اما از نظر قیمت خرید رانا مقرون به صرفه تر است. کارخانه روی این خودرو موتور TU5 با حجم 1587 سی سی کار گذاشته است. روی سایت رسمی حداکثر سرعت آن را 189 کیلومتر بر ساعت ذکر کرده اند و شتاب صفر تا 100 آن چیزی در حدود 12 ثانیه است. می توانید مصرف سوخت ترکیبی آن را 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر در نظر بگیرید. گنجایش باک رانا 50 لیتر است.

در بازار: رانای TU5 در دو مدل EL و LX موجود است. نمایندگی ها EL را 32 میلیون و 20 هزار تومان می فروشند و برای مدل LX مجبورید 33 میلیون و 223 هزار تومان بپردازید. خرید خودرو در بازار آزاد به ترتیب 31 میلیون و 31 میلیون و 500 هزار تومان برایتان آب می خورد.
2- مناسب برای خانواده های جوان؛ دنا

کارخانه که می داند سمند با آن ریخت و قیافه، باب میل جوان ها نیست روی آن تغییر و تحولات عظیمی ایجاد کرد تا دنا به دنیا بیاید. این خودرو امکانات رفاهی و آسایشی زیادی دارد؛ از دستگیره های لوکس گرفته تا صندلی و داشبورد و کنترل های صوتی موجود روی فرمان.

موتور خودرو همان EF7 خودمان است که با حجم 1645 سی سی کار می کند و در 12.3 ثانیه شتاب صفر تا 100 را پر می کند. مصرف سوخت ترکیبی دنا به عدد 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می رسد و گنجایش باک طبق ادعای کارخانه سازنده روی عدد 70 لیتر است. تهویه اتوماتیک، مانیتور تصویری، سیستم رهیاب، کروز کنترل و فرم جدید چراغ ها قطعا برای راننده های جوان فریبنده خواهد بود.

در بازار: برای خرید دنا کار ساده ای پیش رو دارید؛ نمایندگی ها آن را 42 میلیون و 393 هزار تومان می فروشند اما در بازار آزاد باید برایش 44 میلیون و 200 هزار تومان بپردازید.

3- مناسب برای خانواده های کم جمعیت؛ تندر 90
خیلی خوش شانس هستیم که می توانیم با بودجه زیر 50 میلیون سوار یک خودروی اروپایی شویم. حتی اگر بخواهید درباره قیافه تندر مرثیه بخوانید، هزینه های پایین نگهداری باعث می شود همچنان این خودرو را در فهرست مان نگه داریم. برگ برنده تندر، موتور 1600 سی سی آن است که در سیکل ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش 6.9 لیتر بنزین می سوزاند. باک تندر 50 لیتر گنجایش دارد.

در بازار: ایران خودرو و پارس خودرو تندر 90 های مدل E2 تولید خود را در نمایندگی هایشان 37 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری کرده اند. اگر راه بازار آزاد را در پیش بگیرید باید بیشتر خرج کنید؛ تندر 90 تولید شده در ایران خودرو در این بازار 38 میلیون و 200 هزار تومان است و تندر 90 تولید شده در پارس خودرو یک میلیون تومان گران تر فروخته می شود.


* خودروهای چینی پرطرفدار
1- مناسب برای جوانان؛ MVM315

با ظاهر جذاب خود، عملکردی دلفریب در بازار دارد. به خصوص اینکه چینی ها رگ خواب بازار دست شان آمده و دم به دقیقه یک فیس لیفت روی این خودروی محبوب انجام می دهند. پس بیایید فقط درباره 315 جدید حرف بزنیم که موتورش 1500 سی سی گنجایش دارد و می توانید در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت 50 لیتر بنزین داخل باکش بریزید. سایت رسمی فروشنده این خودرو در ایران به شکلی مرموز از ارائه جزییات مصرف سوخت این خودرو طفره رفته است.

در بازار: نمایندگی ها 315 جدید را 40 میلیون و 210 هزار تومان می فروشند اما اگر تصمیم تان را گرفته اید بهتر است راه تان را کج کنید تا در بازار آزاد بتوانید با 37 میلیون تومان سوار خودروی جدید شوید.
2- مناسب برای خانواده های کم جمعیت؛ جک J5

در دو نوع 1500 سی سی و 1800 سی سی در بازار ایران حضور دارد؛ اولی دنده ای است و دومی اتومات. نمای داخلی هر دو خودرو به شکل اعجاب آوری جذاب به نظر می رسد اما همین حالا اگر نگاهی به خیابان ها بیندازید تعداد زیادی جک سوار می بینید که ممکن است برای مشتری های تازه چندان خوشایند نباشد.

در مدل دنده ای امکاناتی مثل تهویه مطبوع خودکار، سنسور دنده عقب، شیشه ها و آینه های برقی و قابلیت تنظیم برقی صندلی ها در چهار جهت پیش روی شماست. در مدل اتومات قابلیت تنظیم نور صفحه کیلومتر هم به امکانات قبلی اضافه می شود.

در بازار: مدل دنده ای در نمایندگی ها و بازار آزاد 49 میلیون و 700 هزار تومان فروخته می شود. اگر قصد خرید مدل اتومات را دارید باید کمی سر کیسه را شل کنید و با 59 هزار و 400 تومان در نمایندگی ها و 57 میلیون و 500 هزار تومان در بازار آزاد ماشین را به اسم تان سند بزنید.


* انتخاب های تازه
انتخاب های تازه ای که می توانند باعث شوند کمی تحرک در بازار دسته 50 میلیون تومانی ها ایجاد شود بیشتر حاصل زحمت دوستان چینی مان هستند اما لااقل قیافه جذابی دارند. محصول چهارم اما فرانسوی است.

1- مناسب برای جوانان؛ لیفان X50

موتور 1500 سی سی لیفان با استاندارد رویو 5 مطابقت دارد و حجم مخزن سوخت خودرو 42 لیتر است. ظاهر تازه خودرو می تواند تنها برگ برنده آن در بازار باشد چون در بخش امکانات تنها سنسور دنده عقب، کنترل صوتی روی فرمان و چراغ Day Light و سانروف دیده می شود.
لیفان X50 با همین وضعیت در بازار بین 51 میلیون تا 53 میلیون تومان قیمت خورده است.

2- مناسب برای جوانان؛ برلیانس h320

مدل دستی و اتومات هر دو به موتور 1500 سی سی مجهز هستند. گیربکس اولی دستی پنج سرعته و دومی به گیربکس اتومات چهار سرعته مجهز است. روی سایت تولید کننده مصرف سوخت مدل دستی در سیکل ترکیبی را 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر عنوان کرده اند و در مدل اتومات باید خودمان را برای مصرف 6.7 لیتر در 100 کیلومتر آماده کنیم. سیستم تهویه مطبوع، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، پاور ویندوز، تنظیم صندلی برقی در هشت جهت، آینه هیا برقی از جمله تجهیزات این خودرو به شمار می آید که باعث شده اند مدل دستی 46 میلیون و مدل اتومات بین 50 تا 52 میلیون تومان قیمت بخورد.

3- مناسب برای خانواده های جوان؛ آریو
با اسم زوتای وارد شد. در ابتدا 74 میلیون تومان قیمت داشت ولی بعد از تولید شدن در داخل کشور به سرعت در جدول قیمت ها عقب نشینی کرد تا امروز در فهرست ما قرار بگیرد. در دو نوع 1500 سی سی و 1600 سی سی تولید می شود که نوع دوم به گیربکس اتومات مجهز شده است. مدل 1500 سی سی تهویه مطبوع اتومات، سانروف برقی، GPS و دوربین دنده عقب و سیستم صوتی مجهز به مانیتور تصویری ندارد.

روی سایت تولید کننده ادعا شده که مدل دستی به ازای هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر در سیکل ترکیبی می سوزاند و مصرف سوخت مدل اتومات 7.6 لیتر است. قیمت مدل دستی در نمایندگی و بازار آزاد بین 44 تا 46 میلیون و 350 هزار تومان است و بهای خرید مدل اتومات را باید بین 51 تا 54 میلیون و 500 هزار تومان تخمین بزنیم.

4- مناسب برای خانواده های کم جمعیت، رنو ساندرو

ساندرو را تندر 90 هاچ بک می دانند. خیلی هم بی راه نگفته اند چون همانقدر زشت و بدقواره است. در عوض ساندرو امکانات بیشتری پیش روی مشتری می گذارد تا بلکه بتواند کمی از بازار دلجویی کند. زود قضاوت نکنید چون این قسمت تنها شامل کنترل صوتی روی فرمان می شود. در عوض تا دل تان بخواهد می توان روی موتور 1600 سی سی ساندرو مانور داد که با استاندارد یورو 4 مطابقت دارد و در مدل دستی 6.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می سوزاند.


به گزارش برترین ها؛بهتر است بدانید مدل اتومات اشتهای بیشتری دارد و در همان مسافت 100 کیلومتر 8.3 لیتر سوخت را سر می کشد. شتاب صفر تا 100 مدل اتومات هم 11.5 ثانیه است که نسبت به مدل دستی یک ثانیه بیشتر است.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو