فونیکسریمکسبهتام

فیات رقیب قیمتی پژو می‌شود

جزئیات جدید از تولید فیات در ایران

عصر خودرو- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه شرکتی ایرانی- ایتالیایی میان ایران خودرو و فیات ایجاد خواهد شد، گفت: فیات می‌تواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکس واگن باشد.

جزئیات جدید از تولید فیات در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد پورفلاح  با تشریح جزئیات بیشتری از همکاری‌های ایران خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود.

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود، بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد.

    به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه گذاری هنوز مورد بحث است.

    وی اظهار داشت: فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است به نحوی که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای 500 سی سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.

    وی افزود: با ورود فیات به ایران، بسیاری از خودروهای فعلی بازار به لحاظ قیمتی قابل رقابت نخواهند بود و باید خودروسازان خارجی حواس خود را جمع کنند، این در حالی است که اگر تعرفه بالا به آن نبندند، حتما خودروهای قابل رقابت خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو