فونیکسریمکسبهتام

سفرای کره جنوبی و الجزایر در سایپا

عصر خودرو- جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا بر اساس سیاست های خود بسیاری از بازارهای صادراتی هدف را در برنامه آینده تولید پوشش خواهد داد و فرصت جدیدی در اختیار سایپا به عنوان برترین صادر کننده خودرو در کشور قرار گرفته است.

سفرای کره جنوبی و الجزایر در سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰
  • سفرای کره جنوبی و الجزایر در سایپا
  • سفرای کره جنوبی و الجزایر در سایپا

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز ، سفرای کره جنوبی و الجزایر در ایران با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دیدار کردند. مهدی جمالی در دیدار سفیر کره جنوبی ضمن  اشاره به سابقه همکاری با شرکت های کره ای و ضرورت سرمایه گذاری مشترک تولید کنندگان خودرو در ایران گفت: فضای جدید اقتصادی کشورمان خودروسازان بزرگ را به بازگشت و حضور در بازار ایران و همکاری ترغیب کرده است این شرکت ها اگر به دنبال حضور در صنعت خودروسازی ایران هستند، راهکار اصلی آن سرمایه گذاری و تولید مشترک با رویکرد توسعه صادرات است.

   مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در راستای سیاست های جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و بر اساس برنامه های گروه سایپا، سرمایه گذاری و توسعه صادرات در قالب همکاری های مشترک رویه آینده فعالیت های گروه است که آمادگی داریم بر اساس آن با شرکت های کره ای وارد مرحله جدید همکاری شویم.

جمالی گفت: گروه خودروسازی سایپا بر اساس سیاست های خود بسیاری از بازارهای صادراتی هدف را در برنامه آینده تولید پوشش خواهد داد و فرصت جدیدی در اختیار سایپا به عنوان برترین صادر کننده خودرو در کشور قرار گرفته است تا با اتصال به شبکه جهانی خودروسازان همکار، راه را برای کسب بیشترین سهم از صادرات خودرو در افق 1404 نصیب خود کند.

وی افزود : فرصت همکاری و نتیجه گیری برای شرکای خارجی رو به پایان است و سایپا نمی تواند برای هیچ خودروسازی زمانی بیش از این در نظر بگیرد ضمن اینکه شرکت های اروپایی در حال حاضر با پیشنهادهای مهم و ارزشمند، با عزم جدی در سرمایه گذاری پا به میدان نهاده اند.

بر اساس این گزارش سفیر کره جنوبی در ایران نیز  در خصوص تغییر نگرش خودروسازان کره ای در همکاری های آینده با خودروسازان ایرانی نکاتی را اظهار داشت و گفت: از نتایج این دیدار برای درخواست تسریع در مذاکرات و همکاری های مشترک خودروسازان کره ای بهره خواهیم برد وی افزود: از خودروسازان کشورم درخواست خواهم کرد  هرچه زودتر مذاکرات را جمع بندی کنند و به ایران بیایند.
کیم سونگ هو گفت: خودروسازان کره ای باید متوجه باشند که ایران دیگر بازاری برای همکاری های کوتاه مدت و بدون سرمایه گذاری نیست و باید هرچه زودتر برای همکاری های اقتصادی پیشقدم شوند تا از شرکت های اروپایی جا نمانند.

سفیرکره جنوبی با بیان اهمیت همکاری های اقتصادی در کشورهای دیگر افزود :  اقتصاد و سرمایه گذاری مساله خیلی مهمی است و باید در مورد آن بسیار سنجیده عمل کرد.

وی با اشاره به ایجاد فرهنگ های بین تمدنی در روابط اقتصادی کشورها تاکید کرد: آینده ارتباط با ایران را خوب و امیدوار کننده می بینم و صنعت خودرو سازی می تواند کمک قابل توجهی به ارتباطات بین دو کشور کند.

وی خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه به دنبال رابطه یک طرفه نیستیم و همچنین این تفکر را نخواهیم داشت که محصولاتمان را بفروشیم و برویم . دوست داریم این رابطه دو طرفه باشد و حتی روزی را ببینیم که محصولات و کالاهای ایرانی هم در کره جنوبی استفاده شود.
همچنین عبد المنعم احریز سفیر الجزایر در ایران با هدف افزایش سطح همکاری های دوجانبه در زمینه انتقال دانش فنی  مهندسی سایپا به کشور متبوع خود با  مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار آقای جمالی تاکید کرد: مشترکات ایران و الجزایر در زمینه های مذهبی و سیاسی می تواند نقطه عطفی برای توسعه همکاری های دو جانبه و زمینه ساز توسعه و پیشرفت دو کشور باشد.

وی افزود: امیدوارم گروه سایپا بتواند طرح مشترک سایپا و الجزایر را در کوتاه ترین زمان ممکن به اتمام برساند و همکاری های جدیدی در زمینه خدمات پس از فروش به کشور الجزایر ارائه کند.

جمالی خاطر نشان کرد : گروه خودرو سازی سایپا با داشتن دهها شرکت آمادگی توسعه همکاری در زمینه های مختلف را دارد و همکاری های مشترک می تواند روند روبه رشدی برای ارتقا توسعه حوزه صادراتی در قاره افریقا به وجود آورد.

بر اساس این گزارش سفیر الجزایر در تهران نیز تجربیات گروه خودروسازی سایپا را از لحاظ توجه به نیروی انسانی در زمینه ارتقا و آموزش ارزنده دانست و با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور ایران به الجزایر اظهار کرد: بر اساس نقشه راه ترسیم شده در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه ایران و الجزایر، اجرای طرح مشترک راه اندازی خط تولید سایپا سر آغاز این همکاری هاست.

عبدالمنعم احریز خاطر نشان کرد: مطمئناً همکاری های دوجانبه صنعتی و بازرگانی افزایش پیدا خواهد کرد و با اراده و میل مقامات ارشد دو کشور صنعت خودروسازی و قطعه سازی الجزایر با کمک صنعت ایران رشد و پیشرفت خواهد کرد.

وی همچنین روند اجرای طرح مشترک سایپا در الجزایر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم در دو سال آینده با اتمام رسیدن طرح و تولید خودرو شاهد رشد و توسعه این صنعت در الجزایر باشیم .

گفتنی است سفیر الجزایر بعد از نشست با مدیران ارشد گروه خودرو سازی سایپا  از خط تولید بدنه و مونتاژ تیبا2 دیدن کرد .

 

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو