فونیکسریمکسبهتام

خط تولید موتور وانت آریسان در شرکت ایدم افتتاح شد

عصر خودرو- ایام الله مبارک دهه فجر نوید بخش افتتاح طرح های جدید به ویِه در بخش صنعت برای کشور به ویژه آذربایجان شرقی است و این بار موتور وانت آریسان در شرکت ایدم تبریز به بهره برداری رسید.

خط تولید موتور وانت آریسان در شرکت ایدم افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، آذربایجان شرقی با شروع حرکت صنعتی سازی کشور در دهه 40 یکی از کانون های توجه دولت های وقت برای ایجاد صنایع مختلف صنعتی بود و با ایجاد صنایع مرتبط با خودرو، این استان به عنوان مرکز تولید قوای محرکه و انتقال قدرت در ایمن صنعت مطرح شد.

    در همین راستا امروز (چهارشنبه) نیز در بیست و یکیمن روز از بهمن سال 94 و در آغاز سی و هشتمین سال بهار انقلاب شرکت ایدم به عنوان یکی از صنایع تحت تحریم کشورمان توانسته است با اتکا به دانش و توان بومی خود خط تولید وانت آریسان، یکی از محصولات تولیدی شرکت ایران خودرو را ایجاد و به تولید انبوه برساند.

    تولید سالانه 90 هزار دستگاه موتور وانت آریسان در شرکت ایدم طبق استاندارد یورو چهار

    مدیرعامل شرکت ایدم در حاشیه بهره برداری از این خط تولید که با حضور مسؤولان ارشد ایران خودرو دیزل، رئیس کمیسون اقتصادی مجلس و نماینده ولی فقیه در منطقه شمالغرب سپاه پاسداران انجام شد، به خبرنگاران گفت: موتور تولید شده این شرکت با ظرفیت 1700 سی سی به صورت دوگانه سوز با ظرفیت اسمی سالانه 90 هزار دستگاه طبق استاندارد یورو چهار تولید می شود.

    فرهنگ صیدی ادامه داد: در مرحله اول بهره برداری از این خط که شش میلیارد تومان هزینه در بر داشته است روزانه 250 دستگاه با ظرفیت سالانه 40 هزار دستگاه تولید می شود و با صرف 7.5 میلیارد تومان دیگر و تکمیل این خط تولید به ظرفیت اسمی تعیین شده دست پیدا خواهیم کرد.

    وی در خصوص فعالیت های شرکت تحت مدیریت خود ابراز داشت: تولید این موتور دیزلی ایدم را وارد مرحله جدیدی از فعالیت های خود در زمینه تولید موتورهای بنزینی کرده است.

    مدیرعامل ایدم افزود: با اجرای برجام فعالیت های این شرکت به مرحله جدیدی وارد شده و در چارچوب  برنامه های بلند مدتی که با دایملر آلمان مورد توافق قرار گرفته است شاهد رویکردی نوین در تولید انواع موتورهای مورد نیاز بازار خواهیم بود.

    صیدی تصریح کرد: هم اکنون هشت نوع موتور دیزلی در این شرکت تولید و قطعات مورد نیاز آنها به کشورهای ترکیه، امارات و آلمان صادر می شود.

    وی با اعلام اینکه ایدم هم اکنون سیلندر، سرسیلندر، میل لنگٰ شاتون و سوپاپ مورد نیاز خود را در داخل شرکت تولید می کند گفت: با ورود طرح های جدید به ایدم شاهد خودکفایی های بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

    مدیرعامل شرکت ایدم از برنامه های این شرکت برای تولید موتورهایی با استاندارد یورو 5+ و یورو 6 نیز خبر داد و گفتهم اکنون موتورهای دیزلی با رنج توانی 130 تا 510 اسب بخار در این شرکت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

    گردش مالی سالانه 3000 میلیارد دلاری صنعت خودرو

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر اینکه صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع پایه برای توسعه و پیشرفت صنایع در کشورهای جهان شناخته می شود، گفت: این حوزه سالانه سه هزار میلیارد دلار گردش مالی دارد.

    رضا رحمانی افزود: این صنعت 60 رشته معدنی و صنعتی را به هم پیوند داده و پایه صنعت هوا و فضای جهان است از این رو انتظار ما از مسؤولان دخیل در این امر دقت به توسعه فناوری های آن و بهبود کیفیت محصولات است.

    وی از شرکت خودروساز فعال در بخش خودروهای سنگین و اتوبوس خواست برای جایگزین کردن خودروهای جدید با خودروهای فرسوده در کشور برنامه ریزی و امادگی داشته باشند.

    رحمانی با بیان اینکه هم اکنون 150 هزار کامیون و 50 هزار کشنده فرسوده با عمر بالای 25 سال در کشور داریم افزود: ما باید علاوه بر این بازار به بازار 300 میلیونی منطقه خاورمیانه نیز توجه داشته باشیم.

    این نماینده مجلس همچنین توجه شرکت های خودروساز به ظرفیت ایدم و چرخشگر در تولید موتور و گیربکس را به جای واردات آنها از خارج خواستار شد و گفت: به طور قطع محصولات تولیدی این دو شرکت نیاز خودروسازان را داخلی تامین می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو