فونیکسریمکسبهتام

خط‌ونشان ژرمن ها برای میاتا و GT۸۶

عصر خودرو: اُپل مفهومی تازه را برای رونمایی رسمی در موتورشو ژنو ۲۰۱۶ آماده کرده بنام GT که پیش‌نمایشی است از رقیب آینده مزدا MX-۵ (میاتا) و تویوتا GT۸۶. این ساخته، میراث‌دار کوپه کوچکی خواهد بود به همین نام که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۳، در تیراژی فراتر از ۱۰۳ هزار دستگاه تولید و عرضه شد. پس از تجربه ناموفق با GT توسعه یافته برپایه پانتیاک سولستیس (۲۰۰۷-۲۰۰۹ این دومین بار است که اُپل قصد احیاء مجدد این نام دارد.

خط‌ونشان ژرمن ها برای میاتا و GT۸۶
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مفهومی GT با پیکره و تناسباتی نزدیک به GT کلاسیک اُپل خلق شده که خود، از طراحی بی‌نظیر کوروت استینگری (C3) الهام شده بود. فرم ها و عناصر نقش بسته بر روی این پیکره، تکامل یافته شوتینگ‌بریک مفهومی سال 2013 اُپل، مونزا هستند، البته با این تفاوت که تاکید، بیشتر بر حجم های سیال تر و استفاده کمتر از خطوط تیز بوده. خیز کاملا رو به عقب کابین برای کشیده تر جلوه دادن کاپوت و سعی در بیرون‌زده جلو دادن گلگیر های قدرتی جلو و عقب از حجم اصلی بدنه نیز بیشتر و بیشتر به تقویت چالاکی و پویایی بصری این طراحی جذاب، کمک می کنند. از دیگر المان های بصری جذاب در طراحی مفهومی GT، باریکه سرخ رنگی است که از پشت چرخ های سرخ‌رنگ جلو آغاز شده و در امتداد ستون های سقف، به طرفین قوس شیشه عقب ختم می شود تا مرزی باشد بین رنگ نقره‌ای بخش های تحتانی بدنه و سیاهی کاپوت و شیشه یکپارچه ای که نقش شیشه جلو، سقف و شیشه عقب را دارد. این مفهومی همچنین دارای درب های بزرگ با شیشه های جانبی یکپارچه است که مکانیزم باز و بسته شدن برقی دارند.
با وجود این طراحی آدرنالین ساز و چالاکی بصری اما مفهومی GT در عمل، آنقدر که جلوه می کند، چالاک و سریع نخواهد بود چراکه پیشرانه اش از نوع 6 سیلندر 1 لیتری توربو است با تنها 143 اسب‌بخار قدرت. هرچند به لطف وزن سبکی که در محدوده یک تُن حفظ شده، شتاب صفر تا صد 8 ثانیه دارد و می تواند تا 215 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو