فونیکسریمکسبهتام

واکنش مدیر عامل رنو به توافقنامه پژو با ایران

عصر خودرو- مدیر عامل رنو در جریان نشست با سرمایه گذاران این شرکت خودروسازی، رقیب فرانسوی خود پژو را که در ژانویه برای بازگشت به ایران و تولید ۲۰۰ هزار خودرو در سال با شرکت ایران خودرو قرارداد امضاء کرد به چالش کشید و اظهار کرد ما مجبور نیستیم برای بازگشت توافق‌نامه امضاء کنیم زیرا هرگز از ایران خارج نشده بودیم.

واکنش مدیر عامل رنو به توافقنامه پژو با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، کارلوس گون گفت: شما شاهد افزایش تولید رنو خواهید بود که بسیار سریع‌تر از هر خودروساز دیگری خواهد بود.

    وی پیش از این در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت به خبرنگاران اظهار کرده بود این شرکت بمحض برداشته شدن تحریمها، آماده گسترش تولید در ایران است. ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید از بیش از یک میلیون خودروی در حال حاضر به 1.5 یا دو میلیون خودرو را دارد.

    مدیر عامل رنو همچنین در برابر سرمایه‌گذارانی که نگران بودند پای این شرکت به رسوایی آلایندگی دیزلی اروپایی کشیده شده است دفاع جانانه‌ای از این‌ خودروساز فرانسوی کرد. رنو از ماه گذشته که اعلام شد دفاتر این شرکت در راستای تحقیقات مربوط به آلایندگی خودروها تحت بازرسی دولت قرار گرفته و ارزش سهامش تحت تاثیر این خبر در مدت یک روز 10 درصد ریزش کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

    دولت فرانسه پس از بازرسی‌ها اعلام کرد اگرچه هیچ شواهدی از تقلب مشابه فولکس واگن یافت در رنو وجود ندارد اما بعضی از خودروهای رنو آلایندگی بیش از حد مجاز دارند.

    مدیر عامل رنو اظهار کرد: خودروهای رنو معیارها را دنبال کردند و اگرچه ممکن است در شرایط واقعی نسبت به شرایط لابراتواری آلایندگی بالاتری داشته باشند، اما این امر برای سایر خودروسازان هم صدق می‌کند.

    اظهارات مدیر عامل رنو در حالی مطرح شد که این شرکت نتایج مالی مثبتی کل سال 2015 گزارش کرد. احیای بازار خودروی اروپا کمک کرد درآمد خالص رنو 50 درصد رشد کرده و به 2.8 میلیارد در سال 2015 برسد.

    درآمدهای رنو با 10.4 درصد افزایش به 45 میلیارد یورو رسید در حالی که حاشیه سود عملیاتی این شرکت از 3.9 درصد به 5.1 درصد فروش افزایش یافت و بالاتر از هدف میان‌مدت پنج درصدی قرار گرفت.

    احیای بازار خودروی اروپا که در سال 2015 به میزان 9.4 درصد رشد کرد به رنو کمک کرد ضعف شدید در بازارهای نوظهور به ویژه در کشورهای روسیه و برزیل را جبران کند.

    رنو از سهم عمده خود در شرکت روسیه آوتوواز 620 میلیون یورو ضرر کرده و احتمالا برای تقویت این خودروساز روسی که به دلیل فروپاشی تقاضا در روسیه در آستانه ورشکستگی قرار گرفته، سرمایه بیشتری تزریق خواهد کرد.

    این شرکت همچنین 15 درصد کاهش ثبت خودروهای جدید در آمریکای لاتین که عمدتا به دلیل رکود اقتصادی برزیل بوده و همچنین 12 درصد کاهش در منطقه آسیا و اقیانوسیه را گزارش کرد.

    رنو همچنین به کمک عرضه مدل‌های جدید از جمله شاسی بلند قاجار سهم بازارش در اروپا را افزایش داد.

    بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، مدیر عامل رنو هشدار داد سال 2017 سال خوبی برای روسیه و برزیل نخواهد بود، اما وی رشد قوی در اروپا، هند و چین و همچنین بازگشت رنو به بازار ایران پس از برداشته شدن تحریم‌ها را پیش‌بینی می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو