فونیکسریمکسبهتام

چینی‌ها به داد آلمان‌ها رسیدند

لبخند دوباره بازار به فولکس‌واگن

عصر خودرو- به لطف افزایش تقاضا در چین، فروش محصولات «فولکس‌واگن» دوباره افزایش یافت؛ به طوری که این کمپانی توانست در ماه گذشته میلادی، بهترین ماه فروش خود را رقم بزند.

لبخند دوباره بازار به فولکس‌واگن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به‌گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، به رغم رسوایی تقلب فولکس‌واگن در آزمون‌های مربوط به آلایندگی خودرو در آمریکا، این کمپانی در ماه ژانویه 2016 و به لطف افزایش تقاضا ازسوی چین، مجددا شاهد رشد فروش محصولات خود بوده است به‌طوری‌که این خودروساز آلمانی توانست بهترین رشد فروش ماهانه خود را رقم بزند.

    میزان تحویل 12 گروه برند خودروسازی فولکس‌واگن شامل خط تولید خودروهای لوکس آئودی و خودروهای اسپرت پورشه، در ماه ژانویه با 3.7 درصد رشد، به 847 هزار و 800 دستگاه جهش یافته است.

    کمپانی فولکس‌واگن با انتشار گزارشی اعلام کرد: در ماه دسامبر 2015، میزان فروش خودروهای این کمپانی 5.2 درصد افت داشته که این مساله منجر شد تا فولکس‌واگن برای نخستین بار از سال 2002 میلادی تاکنون شاهد کاهش فروش محصولات خود برای کل سال باشد.

    در ماه آوریل 2015 میلادی، فروش فولکس‌واگن برای نخستین بار در طول چهار و نیم سال اخیر افت پیدا کرد که این مساله فشارها را بر هیات مدیره این کمپانی افزایش داد تا با تصمیم ناگهانی خود و برکناری مدیرعامل کهنه‌کار خود یعنی «فردیناند پیچ»، به اصلاح بخش‌های دارای مشکل این کمپانی اقدام کنند.

    اما این پایان ماجرا نبود چراکه در ماه سپتامبر و با برملا شدن رسوایی تقلب این کمپانی در آزمون آلایندگی خودروهای دیزلی خود در آمریکا و بیش از 11 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان، شرایط فولکس‌واگن بیش از پیش رو به وخامت رفت.

    بنابر اعلام فولکس‌واگن، میزان تحویل خودروهای این کمپانی به چین، در ماه ژانویه 15.4 درصد و در اروپا بیش از 1.8 درصد رشد داشته است. در سایر مناطق دیگر جهان، میزان تحویل و فروش محصولات فولکس‌واگن افت داشته که بیشترین افت را در روسیه و برزیل، به ترتیب با 29.5 و 38.8 درصد شاهد بوده‌ایم.

    در مجموع، میزان فروش محصولات گروه خودروسازی فولکس‌واگن در سراسر جهان، 2.8 درصد رشد داشته و به 521 هزار و 400 دستگاه رسیده که بخش بیشتر این رشد مرهون جهش 15.4 درصدی خرید چینی‌ها بوده است.

    اوایل ماه جاری، کمپانی فولکس‌واگن اعلام نتایج مالی سال 2015 خود و نشست سالانه سهامداران خود را به دلیل درگیر بودن با موضوع برآورد و تعیین دقیق میزان خسارت‌های ناشی از پرونده تقلب خود، به تاخیر انداخت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو